به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، همانطور که می‌دانید طی 24 ساعت گذشته، اتریوم، بیت‌کوین و سایر آلتکوین‌های بازار با نوسانات قابل‌توجهی مواجه شدند که منجر به کاهش قابل‌توجه قیمت و ریزش ارزش تجمعی بازار کریپتو تا مرز 2.53 تریلیون دلار گردید.

در حالی که این نوسان سریع بازار بسیاری از معامله‌گران خرد را غافلگیر کرد، داده‌های درون زنجیره‌ای حاکی از آن هستند که برخی از سرمایه‌گذاران بزرگ یا همان نهنگ‌ها، این رکود را زودتر پیش‌بینی کرده و بخش قابل توجهی از دارایی‌های خود را پیش از ریزش قیمت، دامپ کرده‌اند.

نمای کلی فروش در بازار

پلتفرم‌های تحلیل داده به طور گسترده گزارش کردند که چندین سرمایه گذار نهادی به شکلی استراتژیک، بخش قابل توجهی از دارایی ‌های خود را فروخته‌اند. در همین راستا، چهار نهنگ کریپتو در مجموع 31683 واحد اتر (ETH) به ارزش تقریبی 106 میلیون دلار را دامپ کردند. در میان نهنگ‌های شناسایی‌شده، نهادهای شناخته‌شده‌ای مانند کامبرلند، نهاد مرتبط با آلامدا ریسرچ و دو کیف پول نامشخص بیش از همه توجه تحلیلگران را به خود جلب کرد.

کامبرلند، یک شرکت سرمایه گذاری نهادی برجسته در حوزه ارزهای دیجیتال است که اخیراً 17206 ETH به مبلغ 57.3 میلیون دلار را به صرافی‌های مختلف واریز کرده است. جالب اینجاست که این اولین باری نیست که صرافی ورشکسته اف تی ایکس (FTX) و شرکت خواهر آن یعنی آلامدا ریسرچ توانسته‌اند برای فروش دارایی خود قبل از ریزش قیمت، زمان‌بندی کنند.

به گزارش شرکت بلاکچین SpotOnChain از اول مارس،این دو شرکت حدود 15850 واحد اتریوم به ارزش 58 میلیون دلار را به صرافی‌های متمرکز منتقل کرده‌اند و هر بار تغییرات چشمگیر قیمت پس از این اقدام آنها دیده شده است.

فروش دارایی‌های دیجیتال توسط FTX
فروش دارایی‌های دیجیتال توسط FTX، منبع: SpotOnChain

این فعالیت‌های مشکوک، فشار فروش بیشتری را بر بازار وارد کرده و به رکود فعلی دامن زد. در نتیجه این فشار فروش،قیمت اتریوم بیش از 8 درصد افت کرده واز حدود 3500 دلار برای اولین بار در یک ماه گذشته به 3022 دلار رسید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  beincrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array