به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، درحالی‌که روند ری‌برندینگ شبکه اجتماعی X مراحل نهایی خود را طی می‌کند؛ ایلان ماسک تصمیم گرفته به آخرین بازمانده‌های پرنده آبی توییتر چوب حراج زده و ردپای این برند را برای همیشه از دفتر مرکزی این پلتفرم پاک کند.

براساس شواهد به‌دست آمده، تقریباً 584 مورد مختلف که تمامی آنها رد و نشانی از لوگوی قدیمی توییتر (X فعلی) دارند؛ توسط ماسک به حراج گذاشته شده است.
حتی لوگوی بزرگ پرنده آبی توییتر که بر روی ساختمان دفتر مرکزی این کمپانی در سان‌فرانسیسکو نصب شده بود نیز از این حراج جان سالم به در نبرده است!

حراج

ماه میلادی گذشته (اوایل مرداد)، ایلان ماسک بالاخره اولین و شاید مهم‌ترین قدم خود را به سمت تحقق رویای دیرینه خود، ایجاد یک “اپلیکیشن همه‌چیز” برداشت و رسماً روند ری‌برند توییتر را به X آغاز کرد.
هنگام اطلاع‌رسانی درباره این تغییرات جدید، ماسک با انتشار پستی در X نوشته بود: “به‌زودی با هویت بصری توییتر (پرنده آبی)، و به‌مرور همه پرنده‌ها وداع خواهیم کرد.”

حراج

از میان 584 مورد مختلفی که توسط ماسک برای حراج پیش‌رو کنار گذاشته شده‌اند می‌توان به تابلوها و نشان‌های مختلفی با نماد پرنده توییتر، تابلوی نقاشی از سلفی معروف الن دی‌جنرس و جمعی از بازیگران در مراسم اسکار سال 2014 (این سلفی تاریخ‌ساز، نقطه عطف مهمی در تاریخ توییتر محسوب می‌شد)، تابلوی نقاشی از عکس وایرالی که باراک اوباما پس از برنده شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2012 توییت کرده بود، میز چوبی به شکل پرنده لوگوی توییتر، صندلی بزرگی به شکل قفس پرنده، هرگونه نماد @ و #، تابلویی نمادین از رابین ویلیامز (کمدین معروف) که با توییت‌های مختلف بازیگران به‌وجود آمده و حتی لوگوی معروف پرنده آبی روی ساختمان این کمپانی اشاره کرد.

حراج

حراج “وداع با توییتر” چه زمانی برگزار خواهد شد؟

براساس اعلامیه رسمی کمپانی X، با توجه به اینکه این لوگوی بزرگ هنوز به دیوار بیرونی این ساختمان متصل است، فردی که قصد دارد در حراج پیش‌رو آن را خریداری کند، باید مجوزهای لازم برای جدا کردن و انتقال آن را نیز شخصاً تهیه کند!

حراج پیش‌روی کمپانی X برای به‌فروش رساندن آخرین بقایای توییتر از تاریخ 12 سپتامبر تا 14 سپتامبر (21 تا 23 شهریور) برگزار خواهد شد و کمترین هزینه پیشنهادی برای هر آیتم حداقل 25 دلار است.

حراج

در اوایل سال میلادی جاری نیز ماسک حراج دیگری را برای به فروش رساندن بیش از 600 مورد از اسباب و اثاثیه ساختمان دفتر مرکزی این کمپانی در سان‌فرانسیسکو ترتیب داده بود.
در این حراج یک مجسمه به شکل پرنده توییتر به قیمت 100 هزار دلار و یک تابلوی نئونی بزرگ به شکل لوگوی سابق توییتر به قیمت 40 هزار دلار به فروش رفته بود!

حراج

هردوی این حراج‌ها پس از تعدیل نیروهای گسترده در این کمپانی اعلام شده‌اند. تا نوامبر سال 2022، ایلان ماسک بیش از نیمی از نیروی کار 7500 نفری توییتر سابق در سراسر دنیا را از کار بی‌کار کرده بود.

براساس سخنان او در ماه گذشته، میزان درآمد X از بخش تبلیغات کاهش 50 درصدی داشته و جریان نقدینگی در این کمپانی هنوز منفی می‌باشد. او کمپانی توییتر را در اکتبر سال گذشته به ارزش 44 میلیارد دلار خریداری کرده بود و در طی مدت زمانی کمتر از یکسال، ارزش این کمپانی به کمتر از یک‌سوم کاهش یافته است.
هرچند براساس اظهارات جدید مدیرعامل X، لیندا یاکارینو، اوضاع مالی رو به بهبود است و این شرکت با دستیابی به “نقطه تعادل” (برابر شدن دخل و خرج) فاصله زیادی ندارد!

منبع: theguardiantheverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array