به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پس از ماه‌ها انتظار بالاخره کمپانی OpenAI نسخه اندروید چت‌بات ChatGPT را در اختیار کاربران قرار داد.
نسخه iOS این چت‌بات در ماه می در دسترس کاربران آیفون و آیپد قرار گرفته بود.

براساس توییت کمپانی OpenAI، نسخه اندروید ChatGPT ابتدا برای مناطق آمریکا، هند، برزیل و بنگلادش منتشر شده است و مشابه پروسه انتشار نسخه iOS، در طی هفته‌های پیش‌رو نسخه اندروید این اپلیکیشن در نواحی دیگر نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

ChatGPT

انتشار نسخه اندروید ChatGPT پس از افت مخاطبین نسخه وب

براساس گزارش مدتی قبل، انتشار نسخه اندروید این هوش مصنوعی مصادف با کاهش کاربران نسخه وب ChatGPT می‌باشد. برای اولین بار از زمستان سال گذشته، تعداد کاربران و مخاطبین چت‌بات ChatGPT، دستاورد موفق و فراگیر کمپانی OpenAI با افت مواجه شده است. برخی از کارشناسان معتقدند این افت نشانه محو شدن و از بین رفتن تدریجی تازگی و نوآوری هوش مصنوعی است و برخی دیگر باور دارند این افت فقط بخشی از پروسه طبیعی پیشرفت است و با آپدیت نگه‌داشتن ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی زایا، مسئله‌ به کلی رفع خواهد شد.


درست تا قبل از انتشار عمومی اپلیکیشن متن‌محور کمپانی متا و رقیب جدید توییتر ( یا X!)، اپلیکیشن Threads، هوش مصنوعی ChatGPT در مرکز توجهات قرار داشته و رکوردهای بسیاری را از خود به‌جا گذاشته بود.

نسخه iOS این چت‌بات توانسته بود به رکورد استثنایی نیم میلیون نصب در عرض یک هفته دست یابد و سپس با انتشار Threads و ثبت رکورد بیش از 100 میلیون نصب در کمتر از 5 روز، ChatGPT دیگر مانند گذشته مرکز توجه نبود.
باید دید که آیا نسخه اندروید این چت‌بات می‌تواند رکورد جدیدی از خود به‌جا بگذارد یا خیر.

مدل زبانی GPT-4 کمپانی OpenAI قدرت‌دهنده چت‌بات هوش مصنوعی Bing (محصول مایکروسافت) نیز می‌باشد. جالب اینجاست که نسخه اندروید Bing ماه‌هاست در دسترس کاربران قرار دارد و چت‌بات Bard (محصول گوگل) فقط از طریق وب در دسترس است و اپلیکیشنی برای آن ساخته نشده است.

درحالی‌که کمپانی‌های عظیم فعال در حوزه تکنولوژی درحال توسعه دادن ابزارهای هوش مصنوعی خود هستند، کمپانی اپل اقدامی برای انتشار چت‌بات اختصاصی خود نکرده اما اخبار جدید روزنامه بلومبرگ حاکی از آن هستند که هوش مصنوعی AppleGPT در مرحله استفاده درون‌سازمانی قرار دارد.

عملکرد نسخه اندروید ChatGPT

کار کردن با نسخه اندروید ChatGPT تفاوت چندانی با نسخه وب و یا iOS آن ندارد و مانند مکالمه با کاربران در هر اپلیکیشن پیام‌رسان دیگر است. کاربران با تایپ کردن دستورات و سؤالات خود در بخش پایینی صفحه نمایش و ارسال آن، پاسخ‌ها و توصیه‌هایی از چت‌بات ChatGPT دریافت خواهند کرد.

نسخه اندروید این هوش مصنوعی با حساب کاربری OpenAI پیشین کاربران کار خواهد کرد و همچنین امکان هماهنگ‌سازی و سینک کردن مکالمات قبلی (در صورت فعال کردن گزینه chat history & training) نیز وجود دارد.

امکان استفاده از خدمات هوش مصنوعی ChatGPT با افتتاح یک حساب کاربری رایگان و همچنین خریداری کردن اشتراک ChatGPT+ نیز وجود دارد. با خریداری کردن این اشتراک کاربران به مدل زبانی پیشرفته‌تر GPT-4 و ویژگی‌های جانبی آن دسترسی خواهند داشت.

براساس داده‌های وبسایت تحلیلی data.ai، نسخه اندروید این هوش مصنوعی تا این لحظه بیش از 500 هزار بار دانلود و نصب شده است.

لینک دانلود از گوگل‌پلی

منبع: The VergeTechcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array