به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، علیرغم عملکرد عالی صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس (Coinbase) به‌ویژه در ماه‌های اخیر، گزارش‌ها حاکی از آن است که کاربران این پلتفرم معاملاتی اخیراً قربانی یک کلاهبرداری مهندسی اجتماعی شده‌اند. طبق این گزارش که اولین بار توسط کاراگاه مشهور بلاکچین، زش‌ ایکس‌بی‌تی (ZachXBT) منتشر شد، قربانیان مبالغ قابل توجهی را به دلیل این کلاهبرداری از دست داده‌اند.

این طرح که با عنوان کلاهبرداری بازنشانی کوین‌بیس شناخته می‌شود، آن دسته از کلاهبرداران رمزارزی را شامل می‌شود که اطلاعات شخصی کاربران را جمع‌آوری کرده و با سوءاستفاده از این اطلاعات، کاربران را فریب می‌دهند اطلاعات ورود به سیستم کوین‌بیس خود را بازنشانی کنند. کلاهبرداران تاکنون توانسته‌اند از این طریق بیش از 1400 واحد اتریوم (ETH)، به ارزش تقریبی 4 میلیون دلار را از قربانیان به سرقت ببرند.

زش‌ ایکس‌بی‌تی (ZachXBT) ضمن تایید این اطلاعات توصیه کرده است برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی، از روش احراز هویت دو عاملی استفاده کنید.

مهندسی اجتماعی در کوین بیس

با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره دلایل احتمالی این اتفاق، برخی از اعضای جامعه فرضیه دخالت کارمندان کوین بیس را مطرح کردند ولی هنوز هیچ مدارکی دال بر تایید این ادعا وجود ندارد. اتفاق عجیب دیگری که در این میان توجه جامعه را به خود جلب کرده، این است که ظاهراً یکی از کلاهبرداران با فریب دیگری، همه وجوه سرقتی را دزدیده است. همین مسئله پیچیدگی این پرونده را بیشتر کرده است.

عملکرد برجسته کوین بیس در بازار کریپتو

در میان این نگرانی‌های امنیتی، برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس، از تمرکز استراتژیک این شرکت در سال جاری در جهت ارتقای زیرساخت پرداخت‌های رمزارزی و گسترش بین‌المللی آن سخن گفته است. این شرکت برای افزایش درآمد بیشتر، به تجارت مشتقات مشغول است و در عین حال، روی توسعه کیف پول خود و تبدیل آن به یک اَبَر برنامه کاربردی آن‌چین کار می‌کند.

علاوه بر این، طبق گفته آرمسترانگ، این صرافی در مقام متولی هشت صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین، اکنون بالغ بر 90 درصد 37 میلیارد دلار بیت کوین جذب شده در این صندوق‌ها را مدیریت می‌کند. گفته می‌شود این صرافی با توجه به درآمد چشمگیر خود در سه ماهه چهارم سال 2023، بیشتر به دنبال ثبات مالی بوده و در این راستا هزینه‌های سالیانه خود را تا 45 درصد کاهش داده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: beincrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array