به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، در جریان دادگاه قضایی شکایت مدیران سابق کمپانی توییتر از X Corp و ایلان ماسک، شبکه اجتماعی X محکوم به پرداخت 1.1 میلیون دلار غرامت به این افراد شد.

طبق حکم قضایی اعلام شده توسط قاضی دادگاه کیفری ایالت دِلاور (Delaware)، کمپانی X (توییتر سابق) از وظایف خود دربرابر پرداخت حق و حقوق قانونی مدیران اجرایی سرباز زده است و به همین دلیل محکوم به پرداخت غرامت یک میلیون دلاری است.
شاکیان اصلی این پرونده، پاراگ آگراوال، مدیرعامل سابق توییتر و ویژایا گاد، وکیل ارشد این کمپانی هستند.

مدیران اجرایی سابق کمپانی توییتر باور دارند که این کمپانی “وظایف خود برای پوشش هزینه‌های قانونی ناشی از کار این مدیران برای شرکت را نقض کرده است”. این مدیران سال گذشته (در ماه اکتبر) و هنگام تصاحب کمپانی توییتر به قیمت 44 میلیارد دلار توسط ایلان ماسک از کار برکنار شده بودند. مدتی بعد و در ماه آپریل، آگراوال و گاد به‌دلیل عدم پرداخت حق‌حساب قانونی خود از ماسک و X شکایت کردند.

توییتر

تصاحب دردسرساز توییتر برای ایلان ماسک‌

براساس اسناد قضایی موجود، این کمپانی تنها حدود 600 هزار دلار از این صورت‌حساب را پرداخت کرده و بیش از 1 میلیون و 158 هزار دلار از این مبلغ باقی‌مانده است. مایکل بلانچارد، یکی از وکلای این کمپانی گفته که مقامات X از دیدن مبلغ این صورت‌حساب “شوکه شده‌اند” و ادعا کرده‌اند که چنین مبلغی “بسیار افراطی” است.
به گفته بلانچارد، مبلغ این صورت‌حساب برای پروسه قضایی “به مدت چندین سال” نبوده است؛ بلکه این هزینه به‌ازای “یک روز شهادت” مدیران سابق توییتر در دادگاه درخواست شده است. مقامات X این درخواست را یک “سوءاستفاده تمام‌عیار” توصیف کرده‌اند و از پرداخت آن سرباز زده‌اند.

البته که قاضی این پرونده، قاضی مک‌کورمیک پس از ابلاغ حکم نهایی و صدور رأی این دادگاه به‌نفع مدیران سابق توییتر گفت “دلیلی برای تغییر تصمیم خود نمی‌بیند و هزینه‌‌های صورت‌حساب باید توسط X پرداخت شوند”. البته حتی قاضی مک‌کورمیک باور دارد 1.1 میلیون دلار در ازای یک روز شهادت مبلغ بسیار زیادی است، اما درخواست این افراد برای دریافت حقوق قانونی خود اصلاً غیرمنطقی نیست.

روزنامه Wall Street Journal در گزارش ماه گذشته خود به این نکته اشاره کرده بود که ماسک، مؤسس کمپانی موشک‌سازی SpaceX، برای خرید کمپانی توییتر به قیمت 44 میلیارد دلار، مجبور به وام گرفتن از کسب‌وکار هوافضای خودش شده است. تقریباً یک سال پس از تصاحب کمپانی توییتر، این شبکه اجتماعی تحت‌مدیریت ایلان ماسک دستخوش تغییرات بسیاری شده که موردتوجه‌ترین آنها، ری‌برند کامل آن به X است. همچنین در اوایل بهار سال جاری اخباری مبنی بر ادغام کمپانی توییتر با X Corp منتشر شده بود.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array