به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به تأیید مدیرعامل اپل هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro در ادامه سال جاری در چین عرضه خواهد شد.
تیم کوک چند روز پیش برای بازگشایی فروشگاه جدید اپل‌استور در شانگهای به کشور چین سفر کرده بود. او در این سفر با کارکنان فروشگاه‌ها، تأمین‌کنندگان، توسعه‌دهندگان و رسانه‌‌های محلی دیدار کرده و درباره مسیر آینده اپل در این کشور صحبت کرده است.

فروشگاه جدید اپل‌استور چهار روز پیش در محدوده معبد جینگ‌آن در شانگهای بازگشایی شده است.

اپل‌استور چین

ورود رسمی Vision Pro به چین

کوک در پاسخ به سؤال مطبوعات در انجمن توسعه چین در پکن برای اولین بار به‌صورت رسمی تأیید کرد که هدست محبوب Vision Pro در ادامه امسال (بهار 2024) در این کشور آسیایی عرضه خواهد شد.
این اولین تأییدیه رسمی اپل درباره ارائه این گجت پوشیدنی به کشوری غیر از آمریکا می‌باشد. براساس تحلیل‌های دو هفته گذشته، این غول تکنولوژی قصد دارد تا قبل از برگزاری کنفرانس توسعه WWDC 2024 در اواسط خرداد ماه امسال؛ هدست Vision Pro را در کشورهای استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، چین، ژاپن، کره‌جنوبی، سنگاپور و بریتانیا عرضه کند.

همچنین مدیرعامل اپل در ادامه صحبت‌های خود با رسانه‌ها اعلام کرد که این کمپانی همچنان به سرمایه‌گذاری خود در چین ادامه خواهد داد و روند تحقیق و توسعه در بزرگترین بازار آسیایی اپل پرقدرت پیش خواهد رفت.

به‌تازگی اعلام شده بود که اپل قصد دارد برای ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی خود به کاربران چینی، از چت‌بات هوش مصنوعی بومی Ernie کمپانی Baidu در نسل جدید گوشی‌های آیفون استفاده کند. براساس گزارشات اپل هم با این کمپانی چینی و هم با گوگل در حال مذاکره است که هوش مصنوعی‌های اختصاصی آنان را در محصولات خود به‌کار بگیرد.

تیم کوک

توسعه فعالیت‌های اپل در چین

با توجه به اینکه شرایط بازار اپل در کشور چین مانند گذشته نیست؛ باز هم این کمپانی به بلندپروازی و ریسک‌پذیری خود ادامه داده و قصد توسعه سرمایه‌گذاری خود در این کشور آسیایی را دارد. فروش آیفون‌های جدید (آیفون 15) در این کشور چنان با افت شدیدی روبرو شده بود که اپل برای فروش این گوشی‌ها دست‌به‌دامان اعمال تخفیف‌های نجومی شده بود! همانطور که کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند؛ کاهش محبوبیت اپل مساوی با افزایش استقبال کاربران چینی از گوشی‌های هوشمند برند بومی هوآوی بوده است.
همچنین کوک اخیراً به “اتهام فریب دادن سرمایه‌گذاران و سهام‌داران” و “پنهان کردن فروش گوشی‌های آیفون و شرایط بد این کمپانی” محکوم به پرداخت جریمه‌ای نیم میلیارد دلاری شده بود.

‌هدست Vision Pro فعلاً فقط به‌صورت محدود در ایالات متحده آمریکا قابل خریداری کردن می‌باشد و کیبورد مجازی آن تنها از زبان انگلیسی و ایموجی‌ها پشتیبانی می‌کند. اما بررسی داده‌های اخیر نشان می‌دهد که قرار است پشتیبانی از زبان‌های زیر به‌زودی به سیستم‌عامل visionOS اضافه شود:
چینی (نسخه ساده‌شده) – انگلیسی (نسخه استرالیایی) – انگلیسی (نسخه کانادایی) – انگلیسی (نسخه ژاپنی) – انگلیسی (نسخه سنگاپوری) – انگلیسی (نسخه بریتانیایی) – فرانسوی (نسخه کانادایی) – فرانسوی – آلمانی – ژاپنی – کره‌ای.

همانطور که خود اپل در گذشته گفته بود باید امسال منتظر عرضه هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro به کشورهای بیشتری در جهان باشیم. اما هنوز بازه زمانی دقیق و یا نام کشورهای مقصد به‌صورت رسمی توسط کوپرتینیویی‌ها اعلام نشده است.

منبع: ReutersMacRumors

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array