به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، براساس صفحه شمارش معکوس هاوینگ بیت کوین، این رویداد تاریخی در این لحظه کمتر از 100 بلوک با ما فاصله دارد. شمارش معکوس تخمین زده شده بر اساس میانگین زمان تولید بلوک بیت کوین که حدود 10 دقیقه در نظر گرفته شده است، حاکی از آن است که زمان بالقوه هاوینگ بعدی، درست بعد از نیمه شب به وقت UTC روز 20 آوریل (8 بعد از ظهر امروز به وقت منطقه زمانی شرق) و همزمان با رسیدن به ارتفاع بلوک 840 هزار تعیین شده است.

هاوینگ بیت کوین به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که به طور خودکار بعد از هر 210 هزار بلوک که تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد، شاهد آن باشیم. انتظار می رود این رویداد تا زمانی که آخرین بیت کوین در حدود سال 2140 استخراج شود ادامه یابد.

شمارش معکوس هاوینگ

پرایس اکشن بیت کوین در آستانه هاوینگ

روز چهارشنبه، تحلیلگران شرکت تحقیقاتی و کارگزاری Bernstein اعلام کردند انتظار دارند بیت کوین مسیر صعودی خود را پس از هاوینگ از سر بگیرد و تا پایان سال 2025 به هدف 150 هزار دلاری خود برسد. از سوی دیگر، ریک اتیر (Rikke Staer) مدیرعامل کوینی‌فای هاوینگ را یک “رویداد فروش اخبار” خوانده و استدلال کرده است بعد از این اتفاق، ماینرهایی که سوددهی کمتری دارند احتمالاً مجبور خواهند شد دارایی‌های موجود خود را بفروشند، که به طور بالقوه بر تعادل عرضه و تقاضا تاثیر می‌گذارد.

نمودار بیت کوین در آستانه هاوینگ

بر اساس داده‌های کوین گکو، به دنبال سرازیر شدن آشفتگی‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه به بازارهای مالی، نوسانات ناگهانی زیادی را امروز در قیمت بیت کوین شاهد بوده‌ایم. این دارایی در حال حاضر به قیمت 64776 دلار معامله می‌شود که در 24 ساعت گذشته 6 درصد افزایش را نشان می‌دهد. این درحالی است که کندل روز 18 آوریل (30 فروردین) در محدوده ۵۹۶۳۰ دلار بسته شده بود که پایین‌ترین قیمت بیت کوین در طول ۷ هفته گذشته بود.

ناگفته نماند که در ساعات اولیه صبح امروز پس از انتشار اخباری مبنی بر اصابت موشک‌های اسرائیلی به سایتی نظامی در ایران، قیمت برای مدت کوتاهی به زیر 60000 دلار سقوط کرد، اما بار دیگر به مسیر قبلی خود بازگشت و تا این لحظه این روند صعودی را حفظ کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: theblock

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array