به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، لیندا یاکارینو، مدیرعامل جدید شبکه اجتماعی توییتر، زودتر از زمان تعیین شده پست خود را تحویل خواهد گرفت.

در روز 11 می (21 اردیبهشت)، ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرده بود که از سمت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری خواهد کرد. در آن زمان هنوز مشخص نبود که چه کسی برای انتصاب در این سمت برگزیده خواهد شد، اما دو روز بعد در تاریخ 13 می ماسک رسماً یاکارینو را به‌عنوان مدیرعامل جدید این پلتفرم برگزید.

براساس گفته‌های ایلان ماسک، یاکارینو قرار بود 6 هفته پس از انتشار این توییت (حدوداً در تاریخ 22 ژوئن – 1 تیر) مشغول به‌کار شود، اما براساس شنیده‌های اخیر، او از امروز، دوشنبه (5 ژوئن – 15 خرداد) رسماً کار خود را به‌عنوان مدیرعامل توییتر آغاز کرده است.

ماسک در بیانیه خود اعلام کرده بود که : “با هیجان بسیار زیادی اعلام می‌کنم که مدیرعامل جدیدی برای توییتر (X) در نظر گرفته شده است. این خانم از 6 هفته دیگر کار خود را شروع خواهد کرد و نقش من در توییتر، صرفاً مدیر اجرایی و مدیر ارشد تکنولوژی خواهد بود.”

او با تأکید بر این نکته که مدیرعامل جدید بر “عملیات تجاری و سازوکارهای تبلیغاتی متمرکز خواهد بود”، این اطمینان‌خاطر را به سرمایه‌گذاران داده بود که یاکارینو با تکیه بر سالها تجربه کاری در زمینه تبلیغات در کمپانی NBCUniversal، قرار است اوضاع وخیم توییتر را بهبود بخشد.

یاکارینو

آیا یاکارینو نجات‌دهنده توییتر خواهد بود؟

توییتر در بازه زمانی‌ای که تحت مدیریت ماسک قرار داشت، دستخوش تغییرات جنجالی بسیاری قرار گرفت. از استعفای مکرر کارمندان تیم اجرایی گرفته تا تعدیل نیروهای گسترده، از تغییرات بنیادین در سیستم تیک‌های آبی احراز هویت و کسب درآمد از بخش Subscription؛ طرز فکر ماسک باعث ایجاد ناامنی و افت روحیه کارکنان و حتی کاهش ارزش این کمپانی به یک‌سوم قیمت اصلی آن شده بود.
شرایط به‌حدی در این شبکه اجتماعی بهم ریخته شده بود که حتی بزرگترین آژانس‌های تبلیغاتی جهان از همکاری با توییتر خودداری می‌کردند؛ آن هم با درنظر گرفتن اینکه اصلی‌ترین منبع درآمد این پلتفرم از بخش تبلیغات است.

البته پس از سپردن مسئولیت مدیرعاملی توییتر به یاکارینو، بزرگترین آژانس تبلیغاتی جهان، GroupM با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دیگر توییتر را پلتفرمی “خطرناک” و مکانی پرریسک برای آگهی‌های تبلیغاتی محسوب نمی‌کند.

اولین اقدام یاکارینو به‌عنوان مدیرعامل جدید، جذب همکار سابق خود در کمپانی NBCUniversal بود. جو بناروک رسماً از امروز به توییتر پیوست و قرار است در بخش تجاری مشغول به‌کار شود.

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: businessinsider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array