به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پایگاه کمپانی سامسونگ در کشور چین اعلام کرده که هنگام عرضه جدیدترین پرچمداران خود به کشور چین، هوش مصنوعی استفاده شده در این سری Galaxy S24 را به دستیار هوشمند کمپانی چینی Baidu تغییر خواهد داد.

به‌نظر می‌رسد سری جدید گوشی‌های هوشمند S24 با تغییرات ویژه‌ای به کاربران چینی عرضه خواهند شد. به گفته وبسایت CNBC و براساس جدیدترین اظهارات کمپانی سامسونگ، قرار است به‌جای به‌کارگیری مدل زبانی پیشرفته Gemini گوگل، از چت‌بات هوش مصنوعی Ernie AI (ساخته‌شده توسط کمپانی Baidu) در این گوشی‌ها استفاده شود.

هوش مصنوعی Ernie

بومی‌سازی هوش مصنوعی S24 با به‌کارگیری Ernie AI

در عرضه نسخه ویژه این گوشی‌ها به کشور چین، به کمپانی گوگل و مدل زبانی Gemini که پایه اصلی هوش مصنوعی گلکسی سامسونگ را تشکیل داده؛ هیچ اشاره‌ای نشده است. درحالی‌که سامسونگ بازارهای غربی را به این مدل زبانی سپرده است؛ تصمیم گرفته بازارهای شرقی (در این مورد چین) را به هوش مصنوعی توسعه‌یافته در همین کشور بسپارد.
چت‌بات‌ هوش مصنوعی Ernie در تابستان سال 2023 به هدف رقابت با چت‌بات محبوب ChatGPT (محصولی از کمپانی OpenAI) وارد بازار شده بود.

قابلیت‌های ترجمه، خلاصه‌نویسی و تبدیل فرمت متن در بستر هوش مصنوعی در نسخه چینی گوشی‌های هوشمند S24 سامسونگ کاملاً مشابه نسخه آمریکایی آن خواهند بود. همچنین قابلیت‌های ترجمه آنی در حین برقراری تماس تلفنی و قابلیت کاربردی و جذاب Circle to Search نیز در این نسخه چینی در دسترس هستند و فقط به‌جای قدرت گرفتن از مدل زبانی پیشرفته Gemini گوگل، به چت‌بات هوش مصنوعی Ernie AI کمپانی بزرگ Baidu متصل خواهند بود.

این غول تکنولوژی چینی و کمپانی سامسونگ با انتشار بیانیه‌ای مشترک در این رابطه اعلام کردند: “نسخه آپدیت‌شده و ارتقایافته دستیار Note Assistant با بهره‌گیری از قابلیت‌ها و توانایی‌های گسترده هوش مصنوعی Ernie از این پس نه‌تنها قادر خواهد بود محتواهای متنی را ترجمه کند؛ بلکه می‌تواند متون طولانی را با یک کلیک به قالب‌های شفاف و قابل‌درک خلاصه‌نویسی نماید”.

به گفته کمپانی Baidu، جدیدترین نسخه از این چت‌بات یعنی Ernie 4.0 حدود چند ماه قبل منتشر شده و “قدرتمندترین نسخه منتشر شده از این هوش مصنوعی تا به امروز است”. این دستیار هوشمند قابلیت درک، استدلال، تولید و حافظه (به‌خاطر سپردن تاریخچه و پیشینه چت) را دارد و به ادعای کمپانی توسعه‌دهنده آن، “مدل Ernie 4.0 درست به اندازه مدل زبانی GPT-4 کمپانی OpenAI پیشرفته و قدرتمند است”!

به‌نظر می‌رسد همکاری این دو کمپانی چینی و کره‌ای نتیجه عدم حضور پررنگ کمپانی گوگل در کشور چین باشد. با اینکه دستگاه‌های اندرویدی بازار بزرگ و فروش بسیار بالایی را در این کشور دارند؛ اما خبری از اپلیکیشن‌های اختصاصی گوگل و سرویس‌های متصل به آن در این گوشی‌های هوشمند نیست! براساس گزارشات، کمپانی Baidu قبل از اینکه برای همکاری در این پروژه و به‌کارگیری دستیار هوشمند Ernie با سامسونگ وارد عمل شود؛ مستقیماً از دولت کشور چین تأییدیه دریافت کرده است.

البته که تسلط برند سامسونگ در چین در یک دهه گذشته متزلزل شده است. براساس گزارش این هفته IDC، سامسونگ حتی جزء 5 برند برتر و پرفروش سال 2023 در این کشور هم نبوده است و سلطه 14 ساله آن در این حوزه توسط کمپانی اپل پایان یافته است. این غول سازنده آیفون برای اولین بار در سال میلادی گذشته موفق شده بود مقام اول را در بازار چین تصاحب کند.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array