به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، سرنوشت شبکه اجتماعی Post News، یکی دیگر از رقبای قدیمی توییتر (X فعلی) نیز به ناکامی ختم شد و این اپلیکیشن برای همیشه تعطیل خواهد شد. این پلتفرم که کمتر از 2 سال پیش آغازبه‌کار کرده بود؛ به دلیل ناتوانی در جذب مخاطب و رقابت شدید در بازار به آخر راه رسید.

شبکه اجتماعی Post News، یکی از رقبای قدیمی توییتر که در اوج جنجال‌های تصاحب این کمپانی و ری‌برند آن به X پا به عرصه وجود گذاشته بود؛ اعلام کرد به‌زودی به فعالیت‌های خود پایان داده و تعطیل خواهد شد.
به گفته نوآم باردین، مؤسس و بنیان‌گذار Post و مدیرعامل سابق کمپانی Waze، “سرعت رشد Post News به اندازه‌ای سریع و کافی نیست که آن را به یک بیزینس واقعی یا یک پلتفرم حائز اهمیت تبدیل کند”.

Post News

پایان نافرجام پلتفرم Post News

این پلتفرم که توسط شرکت سرمایه‌گذاری Andreessen Horowitz پشتیبانی می‌شود؛ در نوامبر سال 2022 در مرحله محدود بتا آغازبه‌کار کرده بود اما حالا کمتر از 2 سال بعد و در آپریل 2024 اعلام کرده که “در طی چند هفته آینده برای همیشه تعطیل خواهد شد”.
این پلتفرم به‌عنوان یک شبکه اجتماعی بدون نمایش تبلیغات فعالیت می‌کرد که دسترسی کاربران به محتواهای خبری و پول خبرگزاری‌هایی مانند Fortune،Business Insider، Wired و غیره را میسر می‌ساخت.

همه کاربران این اپلیکیشن می‌توانستند به‌جای عضو شدن در سیستم اشتراکی تک‌تک این خبرگزاری‌ها به‌صورت جداگانه، برای مطالعه هر خبر و یا مقاله پولی آنها در محیط Post News تنها “چند سنت” پرداخت کنند.

این پلتفرم در اوایل سال 2023 از حالت بتا و لیست انتظار خارج شده و در دسترس عموم قرار گرفت. به گفته باردین، بیش از 430 هزار کاربر برای دسترسی به امکانات Post ثبت‌نام کرده بودند. این پلتفرم به‌مرور از اپلیکیشن موبایلی خود و همچنین سیستم نوتیفیکیشن لحظه‌ای اختصاصی خود نیز رونمایی کرد.
باردین بلندپروازی‌های بسیاری برای شبکه اجتماعی Post News داشت که متاسفانه دیگر هیچ‌یک از آنها رنگ واقعیت را نخواهند دید. در هرصورت، به‌نظر می‌رسد یکی از دلایل تعطیلی این اپلیکیشن این باشد که هزینه عملیات و مدیریت این محیط بیشتر از میزان استقبال و فعالیت کاربران از آن شده است.

نوآم باردین، با انتشار پست جدیدی در پلتفرم Post News درباره دلیل تعطیلی آن نوشته است:

“ما موفق به ساخت چامعه‌ای غیرسمی و مفید در بستر Post شده بودیم؛ جایی که ناشران و خبرگزاری‌ها می‌توانستند با مخاطبین و کاربران به تعامل بپردازند. اپلیکیشنی که میزان اهمیت پرداخت خُرد و اشتیاق مخاطبین به خریداری کردن هر مقاله به‌صورت جداگانه را به همگان ثابت می‌کرد. یک بیزینس مصرفی باید بتواند به‌صورت تمام‌قد رشدی سریع و پذیرفته شدن از سوی مشتریان را به‌نمایش بگذارد؛ اما متاسفانه ما نتوانستیم به چنین هدفی دست یابیم و این نقطه پایان Post News خواهد بود”.

این شبکه اجتماعی از آغاز هفته آینده (دوشنبه بعدی) به کاربران خود اجازه می‌دهد تا پست‌های مدنظر خود را دانلود و نگه‌داری کنند. همچنین کاربران Post می‌توانند تا تاریخ 31 می 2024 (11 خرداد 1403) اعتبار حساب کاربری خود را برداشت کنند.
اپلیکیشن Post News تنها رقیب و جایگزین توییتری نیست که برای بقا جنگیده و در نهایت شکست خورده است. Pebble که در گذشته T2 نام داشت؛ یکی دیگر از فعالین این زمینه است که در نهایت در نوامبر سال 2023 مجبور به تسلیم شد. دلیل عمده تعطیلی این پلتفرم‌ها ناتوانی در جذب مخاطب و ارائه یک ایده نوین برای دیده شدن در بازار شبکه‌های اجتماعی می‌باشد.

اما فارغ از این دو، چندین مورد از رقبای قدیمی توییتر که حالا X نام دارد به‌صورت پرقدرت و پرانرژی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. تمام این موارد عضو دنیای غیرمتمرکز Fediverse نیز می‌باشند و در نتیجه به کاربران خود امکان اتصال به دیگر شبکه‌های اجتماعی را نیز داده‌اند.
برای مثال، دو پلتفرم Mastodon و Bluesky با استقبال زیادی از سوی کاربران روبرو شده و روزبه‌روز در حال پیشرفت و ارتقای امکانات خود هستند. پلتفرم Threads که تحت‌مدیریت کمپانی متا می‌باشد نیز در ماه گذشته رسماً به دنیای Fediverse پیوسته بود.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array