به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  سامسونگ الکترونیکس (Samsung Electronics) روز سه‌شنبه اعلام کرد در پی افزایش قیمت تراشه‌های حافظه، سود عملیاتی سه‌ماهه اول این شرکت ۹۳۲.۸ درصد افزایش یافته است.

طبق این گزارش درآمد سامسونگ در سه ماهه نخست سال 2024 معادل 71.92 تریلیون وون کره (حدود 52.3 میلیارد دلار) بووده است. این درحالی است که برآوردهای LSEG رقم 5.94 تریلیون وون کره را برای این شرکت پیش‌بینی کرده بود. طبق این آمار، درآمد سامسونگ برای سه ماهه منتهی به ماه مارس 12.81 درصد و سود عملیاتی آن در همان دوره 932.8 درصد افزایش یافته است.

گفتنی است که این غول الکترونیکی کره جنوبی در سال 2023 شاهد زیان‌های بی‌سابقه‌ای بود، زیرا این صنعت از رکود تقاضا پس از همه‌گیری کرونا رنج می‌برد.

سود عملیاتی سامسونگ

دلایل رشد سود عملیاتی ساسمونگ در سال 2024

در این گزارش آمده است که سامسونگ به دلیل فروش بالای گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس 24 و قیمت‌های بالاتر نیمه‌رساناهای حافظه، درآمد تلفیقی 71.92 تریلیون KRW را به دست آورده است. تحلیلگران سیتی (Citi) معتقدند که در نتیجه تقاضای محاسبات مبتنی بر هوش مصنوعی، کسب و کار مربوط به فلش مموری‌های NAND سامسونگ چشم‌اندازی مثبتی دارد. این تحلیلگران در یادداشت روز 5 آوریل، رتبه “خرید” خود را برای این شرکت با قیمت هدف 120,000 وون تکرار کردند  که 56 درصد از قیمت 76700 وون بسته شدن روز دوشنبه بیشتر بود.

لازم به ذکر است که سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های حافظه تصادفی پویا (DRAM) در جهان است که معمولاً در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها از جمله گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها استفاده می‌شوند. با پیچیده‌تر شدن مدل‌های هوش مصنوعی و بزرگ‌تر شدن دیتاست‌ها، این مدل‌ها برای پاسخگویی به این حجم کاری، به تراشه‌های حافظه با ظرفیت‌های بالاتر و سرعت‌های بیشتر نیاز خواهند داشت. سامسونگ انتظار دارد افزایش قیمت دیگری که احتمالاً در تراشه‌های حافظه به دلیل رونق هوش مصنوعی و زلزله تایوان رخ می‌دهد، درآمد سه ماهه دوم سامسونگ را نیز افزایش دهد.

ناگفته نماند که فروش قدرتمند جدیدترین سری گوشی‌های هوشمند سامسونگ یعنی گلکسی اس 24 به افزایش درآمد و سود عملیاتی تجارت موبایل این شرکت کمک شایانی کرده است. سامسونگ گفت که ویژگی‌های هوش مصنوعی در S24 مانند Circle to Search، Photo Assist و Live Translate در بین مشتریان محبوبیت زیادی دارد.

منبع: cnbc

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array