به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی اپل قصد دارد بیش از 250 میلیون دلار در کشور سنگاپور سرمایه‌گذاری کند. این سرمایه‌گذاری به‌منظور گسترش فعالیت‌های منطقه‌ای و توسعه پایگاه این غول تکنولوژی در این کشور آسیایی صورت خواهد گرفت.
به گفته این کمپانی، دو ساختمانی که در سال 2022 توسط اپل تصاحب شده بودند؛ به‌طور کلی بازسازی خواهند شد. محل قرارگیری این دو ساختمان جدید درست مقابل دفاتر کار کنونی اپل در این کشور آسیایی می‌باشد.

اپل استور سنگاپور
فروشگاه اپل استور معلق بر روی آب – خلیج مارینا

گسترش فعالیت‌های اپل در سنگاپور

تیم کوک، مدیرعامل کمپانی اپل با انتشار بیانیه‌ای درباره این سرمایه‌گذاری گفت:

“سنگاپور حقیقتاً یک کشور منحصربه‌فرد است و ما به ارتباطی که با این جامعه پویا شامل سازندگان، دانش‌آموختگان و رویاپردازان ایجاد کرده‌ایم؛ افتخار می‌کنیم”.

اولین شعبه تأسیسات کمپانی اپل در سال 1981 در سنگاپور افتتاح شده بود. این شعبه که دارای 72 کارمند بود؛ در آن زمان بر توسعه و ساخت Apple II، اولین کامپیوتر شخصی این شرکت متمرکز بوده است.
از آن بازه زمانی تاکنون، این شعبه به محل کار و استقرار بیش از 3600 کارمند تبدیل شده و حالا مرکز اصلی عملیات اپل در این کشور می‌باشد.

تیم کوک قرار است به‌زودی با نخست‌وزیر این کشور، لارنس وانگ و همچنین رهبر فعلی سنگاپور یعنی لی شیِن‌لوونگ دیدار کند. به تأیید خبرگزاری بلومبرگ و به گفته یک منبع آگاه، این دیدار بخشی از تور سفرهای مدیرعامل اپل به جنوب شرق آسیا می‌باشد.

منبع: Reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array