به گزارش ایران دکونومی، در خصوص مشکلات سامانه اینماد، سرپرست معاونت تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی خبر از رفع مشکلات این سامانه از اوایل هفته آینده داد.

به گفته کاربران شبکه‌های اجتماعی، حدود یک ماه است که نتوانستند وارد سامانه اینماد شوند و امکان لاگین در سامانه وجود ندارد. به گفته این سرپرست، اختلال این سامانه مربوط به به‌روزرسانی است و پس از آغاز این به‌روزرسانی ۱۰۴۳ اینماد جدید صادر شده است.

ندا مصطفوی، سرپرست معاونت تسهیل تجاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در گفت‌وگو با پیوست توضیح داده است: «مشکلات به‌وجود آمده طی دو هفته اخیر در سامانه اینماد به دلیل به‌روزرسانی این سامانه بوده و پیش‌بینی می‌شود تا اوایل هفته ‌آینده این مشکل برطرف شود و روال سرویس‌دهی سامانه اینماد به حالت عادی بازگردد.»

مصطفوی ضمن اشاره به الزام احراز هویت یکپارچه کاربران توسط تمام دستگاه‌های اجرایی، افزود: «هم‌اکنون احراز هویت کاربران سامانه‌ها باید به صورت یکپارچه انجام شود. از همین رو کاربران در ابتدای ورود به اینماد باید از طریق امتا یا پنجره ملی خدمات هوشمند دولت احراز هویت شوند.»

به گفته او، بر سامانه اینماد، امکان احراز هویت از طریق هر دو سامانه فراهم است.

اینماد

اینماد در دو هفته گذشته

به باور مصطفوی، یکی از مشکلات کاربران در دو هفته گذشته مربوط به شخصیت حقیقی و حقوقی آن‌هاست. تا قبل از به‌روزرسانی این سامانه افراد می‌توانستند در اینماد ثبت‌نام کنند، اما پس از آپدیت سامانه اینماد، مدیرعامل شرکت یا یکی از اعضای هیئت مدیره مجاز است تا پس از ثبت نام از طریق سامانه امتا یا پنجره ملی خدمات هوشمند دولت، تنها برای یکبار، اطلاعات خود را به صورت وب‌سرویس و از سامانه احراز هویت برای این سامانه ارسال کند. در این به‌روزرسانی، یکپارچگی اطلاعات میان شخصیت حقوقی و حقیقی افراد، لازم است.

مصطفوی اضافه کرد: «در شرایط فعلی درحال یکدست شدن دیتای حقیقی و حقوقی افراد هستند.»

او در خصوص فراهم نشدن امکان ایجاد درگاه پرداخت نیز توضیح داد: «با وجود تمامی مشکلات، تمامی دیتای افراد برای دریافت درگاه پرداخت به سامانه شاپرک ارسال شده است و افراد می‌توانند درگاه پرداخت خود را دریافت کنند.»

وی گفت: «همیشه هنگام به‌روزرسانی ممکن است مشکلاتی در سامانه ایجاد شود و ما هم‌اکنون در حال برطرف کردن آن مشکلات هستیم و در اوایل هفته آینده تمامی آن‌ها رفع خواهد شد.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array