به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی گوگل به کاربران سرویس ایمیلی جیمیل 3 هفته زمان داده تا اطلاعات کاربری و سوابق خود را آپدیت کنند؛ در غیر اینصورت اکانت‌های غیرفعال آنها به‌زودی برای همیشه حذف خواهد شد.

این غول دنیای تکنولوژی قصد پاکسازی گسترده میلیون‌ها اکانت جیمیلی را دارد که در طی 2 سال گذشته غیرفعال بوده‌اند. پاکسازی این اکانت‌ها منجر به حذف کامل تاریخچه ایمیل‌ها، اسناد، فایل‌ها، تصاویر و ویدیوهای کاربر مدنظر خواهد شد.

پاکسازی اکانت‌های جیمیل بخشی از آپدیت پیش‌روی سرویس ایمیلی گوگل است. تمام اکانت‌های جیمیل شخصیِ کاربرانی که در دو سال گذشته بلااستفاده مانده‌اند؛ تحت‌تاثیر این تصمیم قرار خواهند گرفت. این چارچوب امنیتی که امسال به کاربران معرفی و اطلاع‌رسانی شده بود، قرار است از دسامبر سال 2023 (حدود 3 هفته دیگر) اعمال شود.

به گفته این کمپانی، حداکثر مدت‌زمان غیرفعال بودن اکانت کاربری گوگل (برای تمام خدمات گوگل) دو سال درنظر گرفته شده است. همچنین این بازه زمانی دو ساله، زمان نگهداری و محافظت از اطلاعات شخصی کاربران را برای گوگل نیز محدود می‌کند.

هدف کمپانی گوگل از اعمال این تغییرات، افزایش پروتکل‌های ایمنی و امنیتی و حفاظت از حریم شخصی کاربران است. انتظار می‌رود حذف اکانت‌های غیرفعال درواقع باعث افزایش امنیت و کاهش ریسک‌هایی مانند کلاهبرداری، جعل هویت، هک کردن حساب کاربری و دیگر خطرات سایبری برای اکانت‌های فعال شود.

جیمیل

جلوگیری از حذف حساب جیمیل

حساب‌های بلااستفاده گوگل بیشتر در معرض سوءاستفاده هکرها هستند. صاحبین اکانت‌های غیرفعالی که در لیست نهایی گوگل قرار دارند، قبل از حذف کامل چندین بار از طریق نوتیفیکیشن و هشدار از این اقدام مطلع خواهند شد.

همچنین آدرس‌های ایمیل پشتیبان (ریکاوری) این اکانت‌های در معرض خطر نیز اطلاعیه‌های اطلاع‌رسانی را دریافت خواهند کرد. کمپانی گوگل مدتی است که ارسال این پیام‌های اطلاع‌رسانی به اکانت‌های تحت‌تاثیر را شروع کرده است.

افرادی که در لیست حذف گوگل قرار دارند، می‌توانند به‌سادگی و با انجام اقداماتی نظیر باز کردن و یا ارسال یک ایمیل‌، باز کردن برنامه Google Drive و یا دانلود کردن یک اپلیکیشن از فروشگاه Play Store از این اتفاقات جلوگیری کنند. همچنین جستجو در موتور جستجوی گوگل (بعد از لاگین کردن در اکانت تحت‌خطر) هم از حذف آن جلوگیری خواهد کرد.

 در این پروسه پاکسازی، حساب کاربرانی که به مدت دوسال از هیچ یک از خدمات این کمپانی (Gmail، Drive و غیره) استفاده نکرده‌اند، حذف خواهد شد. همچنین، به‌عنوان بخشی از این روند امنیتی، گوگل اطلاعات و محتواهای ذخیره شده در دیگر پلتفرم‌های مربوطه و زیرمجموعه خود از جمله Workspace، YouTube و Google Photos را نیز حذف خواهد کرد.

گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد که در طی همین چند هفته باقی‌مانده باز هم چندین نوتیفیکیشن برای این کاربران ارسال خواهد کرد و آنها را از حذف احتمالی حساب کاربری خود آگاه خواهد کرد. پروسه حذف این اکانت‌ها با افرادی آغاز خواهد شد که پس از ساختن حساب کاربری هرگز از آنها استفاده نکرده‌اند. به گفته گوگل، این سیاست جدید اکانت‌‌های مربوط به کسب‌وکارها و مدارس را تحت‌تاثیر نخواهد گذاشت.

سرویس ایمیلی جیمیل در سال‌های اخیر به یکی از اصلی‌ترین و کاربردی‌ترین خدمات کاربری موردنیاز کاربران تبدیل شده است. به گفته کمپانی گوگل، هر اکانتی که در گذشته حداقل یک ویدیو در یوتیوب منتشر کرده باشد (فارغ از زمان ارسال آن) تحت‌تاثیر این حذف همیشگی قرار نخواهد گرفت.

منبع: gizmochina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array