به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، ممکن است به‌زودی از پاسخ دادن‌های بیهوده به ایمیل‌های روزانه خلاص شویم!

بالاخره از قابلیت مورد انتظار واکنش به ایمیل‌های سرویس جیمیل با ایموجی‌های مختلف رونمایی شد. براساس زاویه دید کاربران، این قابلیت می‌تواند هم رهایی‌بخش باشد و هم بسیار دردسرساز!

شایعات مربوط به افزوده شدن این قابلیت به جیمیل ماه گذشته منتشر شده بود و حالا کمپانی گوگل رسماً این اخبار را تأیید کرده است. این ویژگی جدید به‌مرور در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت و ابتدا کاربران سیستم‌عامل اندروید، سپس نسخه وب و درنهایت کاربران سیستم‌عامل iOS می‌توانند در طی چند ماه آینده به ایمیل‌های دریافتی با ایموجی مدنظرشان واکنش نشان دهند.

جیمیل

سازوکار قابلیت ارسال ایموجی در جیمیل

در گیف بالا، طرز کار این قابلیت در جیمیل نمایش داده است. خوشبختانه درست مانند موارد ارسال یک ایمیل اشتباه، گزینه “unsend” نیز برای مواردی که یک ایموجی اشتباه را به‌عنوان واکنش انتخاب کردید، درنظر گرفته شده است.
زمانی‌که دسترسی کاربران به این قابلیت امکان‌پذیر شد، ایموجی 🙂 در پایان هر پیام (ایمیل) قرار خواهد گرفت. با کلیک کردن بر روی این ایموجی، منویی از همه گزینه‌های موجود به کاربران نمایش داده خواهد شد. چند مورد از این ایموجی‌ها قابلیت‌های ویژه‌ای دارند و به‌صورت انیمیشینی نمایش داده خواهند شد.

به‌نظر می‌رسد قابلیت جدید توسعه‌یافته در جیمیل مشابه همین قابلیت در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام باشد. با نگه‌داشتن انگشت بر روی واکنش ارسال شده توسط دیگر کاربران، می‌توان دید که چه‌کسی آن را ارسال کرده است.

نکته مهم اینجاست که درست مانند سازوکار موجود در پلتفرم پیام‌رسان iMessage اپل، سیستم واکنش به ایمیل‌ها با ایموجی در جیمیل، فقط در خودِ جیمیل بهترین عملکرد را خواهد داشت. به معنایی دیگر، اگر کاربر دیگری از سرویس‌های ایمیلی متفرقه استفاده کند، هر واکنش با ایموجی به‌صورت یک ایمیل جداگانه برایش ارسال خواهد شد!

البته به‌جز این مورد محدودیت‌های دیگری نیز وجود دارد. امکان ارسال واکنش ایموجی با حساب کاربری جیمیل شغلی و یا تحصیلی امکان‌پذیر نیست. همچنین اگر هر پیام (ایمیل) به بیش از 20 نفر در لیست ایمیلی ارسال شده باشد؛ قابلیت واکنش با ایموجی برای آن فعال نخواهد شد. همچنین، امکان ارسال بیش از 20 واکنش ایموجی به پیام توسط یک کاربر واحد وجود ندارد.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array