به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) به‌تازگی پشتیبانی از کلیدعبور (Passkey) را به خدمات خود اضافه کرده است. کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت بدون نیاز به رمزعبور به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشند.

این راه دسترسی جدید برای لاگین کردن در X فعلاً فقط در دسترس کاربران سیستم‌عامل iOS ساکن آمریکا قرار دارد و هنوز به صورت عمومی در دیگر نقاط جهان و یا برای کاربران اندرویدی ارائه نشده است.
حالا هرکاربری فارغ از اشتراکی بودن و یا نبودن می‌تواند از این قابلیت جدید در X استفاده کند.

کلیدعبور X

Passkey، راه دسترسی امن‌تر به حساب کاربری X

کلیدهای عبور (Passkey) هم از لحاظ امنیتی و هم از لحاظ دسترسی و استفاده به رمزهای عبور ارجحیت دارند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از مسیرهای تعبیه‌شده برای باز کردن قفل گوشی خود از جمله Face ID (اسکن چهره)، Touch ID (اسکن اثر انگشت) و یا Passcode اختصاصی دستگاه، در اپلیکیشن‌ها و سایت‌های مختلف نیز لاگین کنند.
همچنین کلیدهای عبور به دلیل استفاده از اطلاعات بیومتریک کاربران امنیت بالاتری دربرابر حمله‌های هکری آنلاین، کلاهبرداری و جعل هویت نیز دارند. استفاده از کلیدهای عبور به‌جای رمزهایی که از طریق SMS برای کاربران ارسال می‌شود امنیت بیشتری دارد.

کمپانی اپل در سال 2022 استفاده از کلیدهای عبور را در سیستم‌عامل iOS ادغام کرد و با انتشار آپدیت iOS 16 همه کاربران به این قابلیت دسترسی داشتند. همچنین کاربران آیپد مجهز به سیستم‌عامل iPadOS 16 به بعد و macOS Ventura به بعد نیز می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

برای فعال‌سازی این قابلیت در X کافی‌ست مراحل زیر را طی کنید:

  • ورود به اپلیکیشن X (توییتر سابق) نسخه iOS
  • انتخاب کردن حساب کاربری خود
  • ورود به بخش تنظیمات، سپس منوی حریم خصوصی. ورود به بخش امنیت (Security)
  • انتخاب گزینه کلیدعبور (Passkey) از بخش Additional Password Protection
  • وارد کردن رمزعبور تعیین‌شده برای احراز هویت
  • انتخاب گزینه Add a Passkey و دنبال کردن مراحل موردنیاز

کمپانی X یکی از چندین شبکه‌های اجتماعی محبوبی است که در طی چند ماه گذشته دسترسی به امکانات خود از طریق کلیدعبور را فراهم کرده است. از دیگر اپلیکیشن‌ها و وبسایت‌هایی که در این مسیر به‌فکر امنیت و دسترسی بهتر کاربران بوده‌اند می‌توان به گوگل، PayPal، Best Buy، eBay، Dashlane، واتساپ، تیک‌تاک و مایکروسافت اشاره کرد.

منبع: MacRumors

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array