به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اپلیکیشن موبایلی ChatGPT از این پس قادر است در سطح وب به جستجو بپردازد، اما فقط از طریق مرورگر هوشمند Bing.

روز گذشته کمپانی OpenAI اعلام کرد که مشترکین سرویس ChatGPT Plus، نسخه ویژه چت‌بات هوش مصنوعی این مجموعه، از این پس می‌توانند با انتخاب گزینه Browsing در اپلیکیشن از ChatGPT بخواهند با جستجو در Bing پاسخ سؤالاتشان را پیدا کند.

اپلیکیشن رسمی ChatGPT تقریباً یک ماه پیش در دسترس کاربران قرار گرفت و موفق شد در عرض کمتر از یک هفته رکورد 500 هزار نصب را بشکند. این اپ هم‌اکنون در دسترس بیشتر نقاط جهان قرار دارد.

نحوه فعالسازی قابلیت جستجوی وب در اپ ChatGPT

کاربران می‌توانند با مراجعه به گزینه New Features (قابلیت‌های جدید) در بخش تنظیمات اپلیکیشن و انتخاب گزینه GPT-4 در بخش مدل‌ها و سپس انتخاب کردن Browse with Bing (جستجو با مرورگر Bing) به این امکان جدید دسترسی داشته باشند.
گزینه جستجو در سطح وب با مرورگر Bing، هم در اپلیکیشن نسخه iOS و هم نسخه اندروید در دسترس کاربران است.

به گفته کمپانی OpenAI، این قابلیت در رابطه به سؤالات مربوط به وقایع روز دنیا و دستیابی به اطلاعاتی که “فراتر از میزان تعلیم ChatGPT هستند”، بسیار مفید است. با قطع کردن دسترسی این چت‌بات به قابلیت Browsing (جستجو در سطح وب)، دانایی چت‌بات ChatGPT محدود به سال 2021 و قبل از آن خواهد شد.

با معرفی قابلیت Browsing که هم کمپانی مایکروسافت و هم OpenAI وعده رونمایی از آن را در سال جاری داده بودند (ابتدا در نسخه وب ChatGPT و سپس اپلیکیشن)، چت‌بات ChatGPT به ابزار قدرتمندتر و دستیار قابل‌استنادتری برای انجام تحقیقات تبدیل خواهد شد.

تا پیش از این، هنگام پرسیدن سؤالات تخصصی‌تری راجع به اخبار و وقایع روز دنیا (مانند: چه کسی برنده مسابقات لیگ بسکتبال March Madness شد؟)، چت‌بات ChatGPT هیچ پاسخ صحیح و یا مفیدی ارائه نمی‌کرد.

ChatGPT

واکنش‌های منفی و واقع‌گرانه به اعمال این تغییرات

اما به عقیده کارشناسان، محدود کردن قابلیت جستجوی ChatGPT به مرورگر Bing، دست‌کمی از دشوار کردن اوضاع برای کاربران عادی ندارد.
هدف همکاری این دو کمپانی با هم بسیار مشخص است، کمپانی OpenAI رابطه تجاری نزدیکی با مایکروسافت دارد. خصوصاً با درنظر گرفتن اینکه مایکروسافت بیش از 10 میلیارد دلار در این استارتاپ هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده است.
اما مرورگر Bing در حدی تخصصی، هوشمند و مسلط نیست که بار سنگین جستجوی روزانه میلیون‌ها کاربر را به‌دوش بکشد.

بر اساس نتیجه تحقیقاتی در سال 2011، مرورگر Bing هنگام نمایش نتایج جستجوی کاربران، بیشتر نتایجی که مربوط به مایکروسافت بودند را به کاربران ارائه می‌داده و از لینک‌های مربوط به گوگل دوری می‌کرده است.
همچنین براساس یک آنالیز جدید، برترین نتایج نمایش‌داده شده توسط مرورگر Bing معمولاً دارای مقدار زیادی اطلاعات نادرست و غیرقابل استناد هستند.

البته که کمپانی مایکروسافت بی‌شک به بهبود مرورگر Bing براساس الگوریتم‌های مربوطه خواهد پرداخت، اما مسئله اینجاست که اگر هنگام استفاده از قابلیت جستجو در اپلیکیشن ChatGPT، مرورگر Bing دچار اشتباهی شود و نتایج نادرستی را ارائه دهد؛ کاربران هیچ گزینه دیگری برای استفاده و جستجو نخواهند داشت.

علاوه بر این اخبار ضدونقیض، از این پس بعد از انتخاب کردن نتایج جستجو در چت‌بات ChatGPT، کاربران مستقیماً به بخش موردنظری که برایش جستجو کرده بودند منتقل خواهند شد. به گفته کمپانی OpenAI این دو تغییر در هفته جاری در اپلیکیشن‌های iOS و اندروید این چت‌بات اعمال خواهند شد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array