به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، ایلان ماسک، مدیر اجرایی شرکت تسلا، با اشاره به اینکه در جنگ بر سر استعدادها قرار گرفته است، اعلام کرد که این شرکت خودروسازی حقوق مهندسان هوش مصنوعی را افزایش داده است.

ماسک در شبکه اجتماعی X خود (توییتر سابق) نوشت: تسلا در حال افزایش غرامت (مشروط به دستیابی به نقاط عطف پیشرفت) تیم مهندسی هوش مصنوعی ما است. او گفت که OpenAI، خالق ChatGPT، به طور فعالانه مهندسان تسلا را با پیشنهادهای بزرگ استخدام کرده و متاسفانه در موارد معدودی موفق بوده است.

اظهارات ماسک در پاسخ به مطلبی بود که در نشریه Information منتشر شده و مربوط به زمانی می‌شود که «ایتان نایت» دانشمند هوش مصنوعی تسلا، این شرکت خودروسازی را ترک کرد تا به استارتاپ xAI متعلق به ماسک بپیوندد. ماسک گفت: ایتان قرار بود به OpenAI برود، بنابراین یا باید xAI را انتخاب می‌کرد، یا آنها را.

آنها به طرز عجیبی مهندسان تسلا را با پیشنهادهای غرامت هنگفت استخدام کرده‌اند و متأسفانه در موارد معدودی موفق بوده اند.
ماسک، سومین فرد ثروتمند جهان، پیش از درگیری با OpenAI، به راه‌اندازی این غول هوش مصنوعی کمک کرده بود. او در حال حاضر از زوایای مختلف به هوش مصنوعی نزدیک می‌شود – هم در تسلا (برای توسعه ویژگی‌های خودران ماشین‌ها) و هم در استارتاپ xAI خود.

منبع: timesofindia

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array