به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در ماه مارچ اعلام شد که کمپانی سازنده لپ‌تاپ‌‌های محبوب Acer، در اقدامی متفاوت دست به طراحی و توسعه دوچرخه‌های برقی برند خود زده است.

این کمپانی تایوانی که به‌خاطر کامپیوتر‌ها و لپ‌تاپ‌های خود معروف است، حالا محصول جدید خود را به بازار عرضه کرده‌است: دوچرخه‌های برقی سبک‌وزن، طراحی شده برای محیط شهری.
این دوچرخه برقی که ebii نام دارد، کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی است و از طریق این تکنولوژی ترجیحات شخصی صاحب خود را تشخیص داده و بر اساس مسیر و شرایط جاده، دنده عوض کرده و خود را با آن تطبیق می‌دهد.

 

مشخصات دوچرخه برقی ebii

دوچرخه برقی ebii حدوداً 15 کیلوگرم وزن دارد که از اکثر دوچرخه‌های برقی دیگر سبک‌وزن‌تر است. بیشترین سرعت دوچرخه ebii به 32 کیلومتر در ساعت می‌رسد و قادر است با یک بار شارژ کامل مسافت 113 کیلومتری را طی کند. برای شارژ دوچرخه برقی ebii دو ساعت و نیم زمان لازم است. کمپانی Acer در طراحی این محصول به ریشه‌های خود پایبند مانده و کاربران می‌توانند از شارژر دوچرخه ebii به‌عنوان شارژر پرتابل برای لپ‌تاپ یا گوشی نیز استفاده کنند.

همچنین این امکان برای کاربران فراهم است که از طریق دانلود و نصب اپلیکیشن ebiiGO برای دریافت اطلاعات و جزئیات بیشتری از جمله میزان شارژ باقی‌مانده، مسیرهای پیشنهادی، تست سرعت و قفل کردن و یا باز کردن قفل دوچرخه استفاده کنند.
اما درهرصورت، دوچرخه برقی ebii، هنگامی‌که موبایل متصل به دوچرخه از محیط اطراف فاصله کافی بگیرد، به‌صورت خودکار دستگاه را قفل خواهد کرد. همچنین این دوچرخه به دستگاه ضدسرقت نیز مجهز است. این ویژگی‌ها به مشتریان درباره امنیت وسیله خود اطمینان‌خاطر خواهند داد.

از دیگر امکانات و تجهیزات دوچرخه ebii می‌توان به سنسور پیش‌بینی برخورد، چراغ در تمامی جهت‌ها و تایرهای ضدپنچری اشاره کرد.

 

دوچرخه

 

قیمت و نحوه عرضه دوچرخه برقی ebii 

اولین نسخه از دوچرخه‌های برقی ebii در ماه سپتامبر در بازارهای اروپا و با قیمت 1999 یورو عرضه خواهند شد. هنوز اطلاعات بیشتری درباره زمان فروش این محصول در دیگر بازارها توسط کمپانی Acer منتشر نشده‌است. اما در هرصورت پیش‌بینی می‌شود که پس از ارائه دوچرخه ebii به بازار اروپا، فروش در دیگر مناطق دنیا نیز آغاز شود.

دوچرخه‌ برقی هوشمند ebii، اختراعی خلاقانه و پیشرفته‌ است. طراحی آن کاملاً متناسب با محیط شهری بوده و وزن سبک آن به همراه قابلیت هوش‌مصنوعی، این دستگاه را بسیار مناسب برای مردم امروزه می‌سازد.

 

جنجال وسایل نقلیه برقی در اروپا

عرضه دوچرخه‌های برقی کمپانی Acer در زمانی درحال رخ دادن است که وسایل حمل‌ونقل برقی موج جدیدی در جهان آغاز کرده‌اند. به تازگی قانون جدیدی در باب منع استفاده از اسکوترهای برقی در پاریس وضع شده و مردم این کشور از سپتامبر سال جاری دیگر امکان استفاده از این وسیله سبک و سریع اما پرخطر را نخواهند داشت. از طرفی دیگر، در برخی کشورهای اروپایی مانند ایرلند و اسپانیا، مردم به‌شدت از دوچرخه‌های برقی استقبال می‌کنند. به‌عنوان مثال، به تازگی استارتاپ  Moby Bikes موفق به جذب سرمایه 4 میلیون یورویی جهت توسعه کسب‌وکار خود به دیگر بخش‌های اروپا شد.

همچنین در میان بحبوحه دردسرهای ایلان ماسک، خودروهای برقی برند تسلا همچنان طرفداران پروپاقرص خود را دارند. فارغ از بحران مالی، طرفداران این وسایل نقلیه از این خودروها استقبال خوبی داشته‌اند؛ مخصوصاً با کاهش هزینه فروش خودروهای محبوب تسلا در اروپا و آمریکا، و همچنین توسعه برند چینی Zeekr، برند لوکس تولید خودروهای برقی به اروپا.

 

در ادامه، می‌توانید تیزر تبلیغاتی دوچرخه‌های برقی ebii را تماشا کنید.

 

 

منبع: gizmochina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array