به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت خودروسازی تسلا که هفته گذشته قیمت محصولات خود در ایالات متحده آمریکا را کاهش داده بود، این بار تغییر قیمت‌ها را در بازار اروپا اعمال کرده است. کاهش این قیمت‌ها که نرخ 9.8% داشتند، در سراسر محصولات تولید شده توسط تسلا اعمال شدند. خودروهایی از جمله مدل 3، مدل Y و حتی خودروهای گران‌قیمت‌تری مانند مدل S و مدل X نیز شامل این کاهش قیمت شدند.

کمپانی تسلا قیمت خودروهای برقی خود را از پاییز سال گذشته، حداقل تا 20% در نواحی چین، اروپا و آمریکای شمالی به تعدد کاهش داده است.

تسلا در بیانیه‌ای که توسط رویترز منتشر شده بود، اعلام کرد که این کاهش قیمت‌ها بخشی از پروسه سرعت‌دهی برای پیشروی به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر است.

کاهش قیمت خودروهای برقی ممکن است میزان فروش را افزایش دهد، اما ممکن است باعث ضرر و زیان‌هایی نیز بشود.

درحالی که کمپانی تمام تلاش خود را برای تولید 1.8 میلیون خودروی برقی در سال 2023 می‌کند، کاهش قیمت‌ها هنوز پابرجا هستند. مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک در طی جلسه سه‌ماهه چهارم سال و بررسی سالانه شرکتی در ژانویه، اعلام کرد که “کمپانی تسلا در سال جاری پتانسیل تولید 2 میلیون خودرو را دارد.”

تسلا

 

مزایا و معایب کاهش قیمت‌ها برای تسلا

هفته گذشته تسلا قیمت مدل‌های رده بالاتر خود، مدل S و مدل X را تا 5 هزار دلار کاهش داد. این کمپانی همچنین کاهش قیمت‌ها را برای مدل 3 و مدل Y نیز اعمال کرد. این کاهش قیمت‌ها در آمریکا، بخشی از پیش‌نیازهای اعتبار مالیاتی 7500 دلاری بود.

سال گذشته، دموکرات‌ها در اقدامی سقف تعداد خودروهای تولیدکننده‌ای را که واجد شرایط دریافت اعتبار 7500 دلاری بودند، حذف کردند. تسلا سهمیه خود را مصرف کرده بود، اما در ماه ژانویه، میزان خرید دو خودروی محبوبش توسط مشتریان، واجد شرایط دریافت 7500 دلار اعتبار مالیاتی شد.
کمپانی تسلا به خریداران اعلام کرده که ارزان‌ترین نسخه خودروی تولید شده توسط این کمپانی، یعنی مدل 3‌، که از باتری ساخت چین استفاده می‌کند، دیگر اعتبار کامل را دریافت نخواهد کرد.

روند کاهش قیمت‌ها در تسلا از اکتبر سال 2022 و با اعلام کاهش 9% قیمت مدل‌های 3 و Y در چین آغاز شد. در سال جاری، قیمت مدل پایه‌ای Y، حدوداً 20% کمتر از قیمت آن در پایان سال گذشته است.
تسلا چندین بار قیمت‌های خود را در آمریکا و چین کاهش داده است. شایعات توقف این کاهش‌ قیمت‌ها در سال 2023، در ماه ژانویه و هنگامی که تسلا تصمیم به اعمال کاهش 20% در قیمت‌هایش گرفت، از بین رفت.

تسلا در همین ماه جاری اعلام کرد که در سه‌ماهه اول سال 2023؛ حدود 433 هزار خودرو را به مشتریان تحویل داده است، روزنامه Wall Street عدد 420 هزار دستگاه خودرو را برای تسلا پیش‌بینی کرده بود. تسلا در مدت زمان مشابه، حدود 440 هزار خودرو تولید کرده بود. کمپانی تسلا در سه‌ماهه آخر سال 2023، حدود 405 هزار خودرو به مشتریان تحویل داده و حدود 439 هزار خودرو تولید کرده بود. همه این آمارها بسیار چشمگیر بودند، اما با پیش‌بینی‌‎های روزنامه Wall Street مطابقت نداشتند.

 

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array