به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گروه تبلیغاتی GroupM، بزرگترین آژانس تبلیغاتی جهان به مشتریان خود اعلام کرده که دیگر توییتر را پلتفرمی “خطرناک” به حساب نمی‌آورد. به گزارش روزنامه Financial Times، این گروه بیان کرده است که به دلیل انتصاب لیندا یاکارینو به‌عنوان مدیرعامل جدید این پلتفرم، به آینده توییتر “بسیار خوش‌بین” است.

لیندا یاکارینو که سابقه‌ای درخشان در حوزه تبلیغات دارد، به‌زودی مدیریت توییتر را به عهده خواهد گرفت. یاکارینو سالها در شرکت رسانه‌ای NBCUniversal در زمینه تبلیغات مشغول به‌کار بوده و زمان زیادی صرف بهبود استراتژی و روش کار خود کرده است. او گفته که با تمام توان و انرژی بر روی ساختن آینده این پلتفرم متمرکز خواهد بود و بازخورد کاربران برای ایجاد نسخه بعدی این پلتفرم، یعنی توییتر 2.0 بسیار حیاتی است.


در هنگام انتصاب او، توییتر به‌شدت مقروض خواهد بود و همچنین چالش‌های بسیاری را بر سر راه خود خواهد داشت که یاکارینو باید از پس تمام آنها بربیاید. از آنجایی که مدیریت و هدایت ماسک باعث تضعیف این شبکه اجتماعی در زمینه تبلیغاتی شده است، کناره‌گیری او و انتصاب شخصی که در حوزه تبلیغات این چنین مجرب و کارکشته است، حرکتی هوشمندانه تلقی می‌شود. 

توییتر

توقف تبلیغات در توییتر به‌دلیل مدیریت نامناسب ایلان ماسک

آژانس تبلیغاتی GroupM که مالک آن کمپانی عظیم بریتانیایی WPP است، سال گذشته و پس از انتصاب ایلان ماسک به‌عنوان مدیرعامل، پلتفرم توییتر را محلی “خطرناک و دارای ریسک بالا” برای انتشار آگهی‌های تبلیغاتی توصیف کرده بود.
این گروه دلایل زیادی را برای این ادعای خود مطرح کرده بود: استعفا یا اخراج بخش زیادی از مدیران و کارکنان اجرایی، جعل هویت افراد سرشناس که منجر به بدنامی و تضعیف جایگاه و قدرت توییتر شده بود و غیره.

بر اساس گزارش روزنامه Financial Times، آژانس تبلیغاتی GroupM منتظر فرصتی بهتر و وضعیتی پایدارتر برای بازگشت به این پلتفرم بوده است. پس از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، اوضاع از هر جهتی در این کمپانی بهم ریخته و محتواهای آسیب‌زننده بسیاری در آن منتشر شده بودند.

همچنین در این گزارش به این نکته اشاره شده که گروه تبلیغاتی GroupM در انتظار تصمیمات بهتر ایلان ماسک برای تعویض اعضای مدیریتی توییتر و انتخاب راهکاری مناسب‌تر برای امنیت برندها در این پلتفرم بوده‌است.

سال گذشته این شبکه اجتماعی تقریباً نیمی از کارکنان خود را تعدیل نیرو کرد؛ اما این اطمینان‌خاطر را به رسانه‌ها داد که تعدیل نیروهای صورت‌گرفته در تیم‌های مربوط به جلوگیری از نشر اکاذیب و اخبار جعلی و محتواهای نامناسب، بسیار ناچیز بوده است. این اقدام ماسک باعث شده بود که سفارش‌دهندگان آگهی‌های تبلیغاتی و آژانس‌های تبلیغاتی بزرگ به مرور همکاری خود را کمتر و یا کاملاً قطع کنند. همچنین ارزش این کمپانی در زمان مدیرعاملی ماسک، به بیش از نصف ارزش اصلی آن کاهش یافته و به رقم 20 میلیارد دلار رسیده بود.

تا این لحظه کمپانی توییتر و آژانس تبلیغاتی GroupM در این باره اظهارنظری نکرده‌اند.

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Reuters

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array