به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، مدیرعامل پلتفرم X، لیندا یاکارینو در سخنان خود تأیید کرد که قابلیت تماس ویدیویی به‌زودی به X افزوده خواهد شد.

گسترش خدمات شبکه اجتماعی X در زمینه‌های مختلف ارتباطی، بانکداری، کسب درآمد و غیره؛ قدم مهمی به‌سوی دستیابی به رویای دیرینه ایلان ماسک؛ یعنی ایجاد یک “اپلیکیشن همه‌چیز” به کمک یاکارینو است.

این اولین مصاحبه رسمی یاکارینو پس از کناره‌گیری از شغل خود در کمپانی NBCUniversal و مشغول به‌کار شدن در X (توییتر سابق) به‌عنوان مدیرعامل بوده است.

لیندا یاکارینو در مصاحبه خود با شبکه CNBC گفت: “به‌زودی کاربران X می‌توانند بدون نیاز به اشتراک‌گذاری شماره تماس خود با دیگر افراد و به خطر انداختن امنیتشان؛ با کاربران دیگر در فضای پلتفرم X تماس تصویری برقرار کنند.”
همچنین او به دیگر قابلیت‌های درحال توسعه برای این “سوپراپلیکیشن” نیز اشاره کرد، قابلیت‌هایی مانند امکان منتشر کردن ویدیوهای طولانی، سیستم‌های اشتراکی برای سازندگان محتوا و قابلیت‌های بانکداری و پرداختی.

یاکارینو

قبل از اعلامیه رسمی این قابلیت، یکی از طراحان پلتفرم X به‌نام آندریا کانوی با انتشار پستی کوتاه نوشته بود: “همین الان در محیط X به یه نفر زنگ زدم!”. البته در آن زمان مشخص نبود که منظور او تماس صوتی، تماس تصویری و یا هر دو است.

کانوی در گذشته نیز تصویری از نسخه 2.0 توییتر (که حالا پس از طی شدن روند ری‌برندینگ رسماً به آن X می‌گوییم!) منتشر کرده بود.

اپلیکیشن همه‌کاره X در راه است!

مالک این کمپانی، ایلان ماسک، قبلاً درباره برنامه‌های بلندمدت خود برای دگرگون کردن این شبکه اجتماعی و تبدیل کردن آن به محیطی “همه‌جانبه” صحبت کرده بود.

در دورنمای مدنظر ماسک، کاربران X می‌توانند در محیط این پلتفرم ویدیوهای طولانی منتشر کرده و حتی فیلم‌های سینمایی تماشا کنند؛ عضو برنامه اشتراکی سازندگان محتوای محبوب خود شوند، احساسات و افکار خود را در قالب پست‌های 25 هزار کاراکتری با دنیا به‌اشتراک بگذارند، با سیستم مالی این اپ به کسب درآمد بپردازند، تراکنش‌های مالی خود را بی‌دردسر انجام دهند و حتی شاید سرمایه‌ خود را در حساب‌های سرمایه‌گذاری پربازده ذخیره کنند.

هرچند ماسک به‌همین زودی به چند مورد از موارد بالا دست یافته است. ماه گذشته سیستم کسب درآمد کاربران (X بلو) به وسیله نمایش تبلیغات رسماً آغاز به‌کار کرد و همچنین امکان پخش زنده و پشتیبانی از نمایش ویدیوهای طولانی (تا دو ساعت) نیز امکان‌پذیر شد.
کمپانی اپل که یکی از برندهای اصلی تبلیغاتی فعال در توییتر سابق است؛ از این قابلیت جدید برای استریم آنلاین اولین اپیزود سریال Silo استفاده کرده بود.

همچنین این کمپانی هفته گذشته هندل @music را نیز تصاحب کرده که این اقدام حاکی از علاقه احتمالی X به پشتیبانی از فایل‌های صوتی، آهنگ، موسیقی‌دانان و هنرمندان می‌باشد.

مسئولیت مدیریتی ماسک و یاکارینو، موازی اما مستقل از یکدیگر

یاکارینو در مصاحبه گفت زمانی که به‌عنوان مدیرعامل جدید X به این کمپانی پیوسته؛ کاملاً در جریان تصمیمات ماسک برای تبدیل کردن توییتر به X بوده است و تمام تلاش‌های او از ابتدا تاکنون برای پایه‌ریزی و راه‌اندازی “اپلیکیشن همه‌چیز” مدنظر ایلان بوده است.

همچنین او درباره نقش عملیاتی ماسک و خودش در آینده پلتفرم X سخن گفت. به گفته یاکارینو، ایلان ماسک مسئولیت هدایت و نظارت بر یک تیم از مهندسین و طراحان مستعد و خلاق برای تولید محصولات جدید را دارد و درحال حاضر تمام تمرکز او معطوف به پیش‌بردن موفقیت‌آمیز ری‌برند توییتر به X می‌باشد.
نقش خود او به‌عنوان مدیرعامل نیز مدیریت کردن بخش‌های دیگر از جمله موارد حقوقی و قانونی، موارد اقتصادی و مالی، همکاری تجاری با دیگر کمپانی‌ها و غیره می‌باشد.

یاکارینو در مصاحبه خود با CNBC مدعی شد که ری‌برند توییتر به X باعث ایجاد حس “رهایی از سایه طرز فکر میراثی توییتر” برای آنها شده است!

شایان ذکر است که به‌عنوان بخشی از پروسه ری‌برندینگ توییتر به X، هرگونه متعلقات مربوط به توییتر توسط ماسک به حراج گذاشته شده‌اند. این حراج از 12 تا 14 سپتامبر پیش‌رو برگزار خواهد شد و کمترین قیمت پیشنهادی برای هر آیتم 52 دلار است.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array