به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اپلیکیشن پیام‌رسان واتساپ قابلیت مکالمه صوتی (Voice Chat) خود را براساس زیرساخت‌های پلتفرم Discord گسترش داده است.

واتساپ در اواسط تابستان امسال از قابلیت جدید Voice Chat به‌صورت آزمایشی (در نسخه بتا) رونمایی کرده بود و بر اساس گفته‌های خود این کمپانی، این قابلیت جدید با قابلیت “تماس صوتی” (Voice Calls) کاملاً متفاوت است.

تفاوت مکالمه صوتی و تماس صوتی در واتساپ

با اینکه قابلیت مکالمه صوتی گروهی (Group Voice Chats) با قابلیت تماس صوتی (Group Voice Calls) شباهت بسیاری دارد، اصلی‌ترین تفاوت این دو این است:
در تماس صوتی (تکی یا گروهی)، گوشی هر یک از مخاطبین به نشانه برقراری تماس زنگ می‌خورد و کاربران موظف هستند پاسخگوی آن تماس برای برقراری ارتباط باشند.
اما در مکالمه صوتی، گوشی کاربران برخلاف تماس صوتی زنگ نمی‌خورد و واتساپ با ارسال یک نوتیفیکیشن به آنها اطلاع می‌دهد که یک مکالمه صوتی گروهی در جریان است و کاربران می‌توانند در صورت تمایل به آن بپیوندند.

اگر صفحه مربوط به مکالمه صوتی گروهی خالی بماند و هیچ‌یک از کاربران در آن حاضر نباشد؛ این صفحه به‌صورت اتوماتیک و پس از 60 دقیقه بسته خواهد شد.
مهم‌ترین نکته‌ مربوط به این آپدیت جدید این است که کاربران را از پاسخ دادن اجباری به “تماس‌های صوتی گروهی” بی‌نیاز کرده و به آنها حق انتخاب پیوستن به “مکالمه صوتی گروهی” را می‌دهد.

مکالمه صوتی

انتشار رسمی قابلیت مکالمه صوتی

این پلتفرم تحت مدیریت کمپانی متا در روز دوشنبه اعلام کرده بود که قصد دارد این قابلیت جدید مشابه Discord را در اختیار گروه‌های بزرگی از مخاطبین قرار دهد.
همانطور که کمی قبل به آن پرداختیم، این قابلیت جدید به‌گونه‌ای طراحی شده که اختلال کمتری در روند زندگی روزانه کاربران به‌وجود آورد. برخلاف تماس‌های صوتی که ملزم به پروسه زنگ خوردن گوشی و پاسخ‌دهی اجباری هستند؛ مکالمات صوتی در سکوت و تنها با ارسال یک نوتیفیکیشن “پیوستن به مکالمه” آغاز خواهند شد.

سازوکار قابلیت مکالمه صوتی در واتساپ به‌نحوی ایجاد شده که کاربران می‌توانند در عین پیوستن به مکالمه صوتی و صحبت کردن با دیگر افراد حاضر در این بخش، با دیگر کاربرانی که امکان پیوستن به مکالمه را نداشتند نیز به‌صورت متنی در ارتباط باشند.

واتساپ قصد دارد قابلیت مکالمه صوتی را در طی چند هفته آینده به‌صورت جهانی به کاربران ارائه دهد. گروه‌هایی که بیش از 33 عضو دارند در صدر لیست دریافت این آپدیت هستند. همچنین طبق روال همیشگی این اپلیکیشن پیام‌رسان، تمام مکالمات چه متنی و چه صوتی به‌صورت رمزگذاری سرتاسری محافظت خواهند شد.

قابلیت مکالمه صوتی (Voice Chats) در واتساپ، عملکرد مشابهی به همین قابلیت در پلتفرم‌های تلگرام، Discord و Slack دارد و به عده بسیاری از کاربران اجازه برقراری مکالمه آنی و دسته‌جمعی درباره یک موضوع خاص را خواهد داد.

اخبار مربوط به توسعه و عرضه این قابلیت به کاربران، در لیست بلند بالای آپدیت‌های اخیر کمپانی متا در این پلتفرم قرار می‌گیرد. اپلیکیشن واتساپ اخیراً از قابلیت‌های بسیاری برای بهبود تجربه کاربری افراد رونمایی کرده که از میان آنها می‌توان به امکان استفاده از دو اکانت به‌صورت همزمان، پشتیبانی از قابلیت Passkey در سیستم‌عامل اندروید به‌منظور افزایش امنیت، ثبت‌نام از طریق ایمیل و غیره اشاره کرد.
همچنین براساس اخبار اخیر، قابلیت ایجاد یوزرنیم اختصاصی برای کانال‌های واتساپ نیز در دست توسعه قرار دارد و سپس یوزرنیم شخصی کاربران فعال‌سازی خواهد شد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل کمپانی متا در طی جلسه گزارش فصل سوم مالی سال 2023 اظهار کرده بود که “کاربران و اکانت‌های بیزنسی روزانه بیش از 600 میلیون بار در پلتفرم‌های این کمپانی مشغول مکالمه هستند”. به گفته او مجموعه اپلیکیشن‌های متا با رشد 53% نسبت به سال قبل، موفق به کسب درآمد 293 میلیون دلاری در این بازه زمانی شده‌اند که اکثریت این آمار مدیون عملکرد فوق‌العاده نسخه بیزینسی پلتفرم واتساپ بوده است!

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array