به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، جدیدترین گزارش مالی کمپانی متا حاکی از آن است که کاربران و اکانت‌های بیزینسی روزانه بیش از نیم میلیون چت را در پلتفرم‌های این کمپانی انجام می‌دهند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا این اطلاعات را در طی جلسه گزارش فصل سوم مالی سال 2023 به حضار اعلام کرد. براساس گفته‌های او، متا قصد دارد درآمد بیشتری را از مکالمات بیزنسی کسب کرده و راه مدنظر آنها برای دستیابی به این هدف، به‌کارگیری ربات‌های هوش مصنوعی‌محور برای رفع نیازهایی مانند پشتیبانی از مشتریان است.

به گفته زاکربرگ کاربران و اکانت‌های بیزنسی روزانه بیش از 600 میلیون بار در پلتفرم‌های این کمپانی مشغول مکالمه هستند. این اولین باری است که متا آمار دقیق مربوط به این بخش را در جلسات گزارش مالی خود اعلام می‌کند. البته زاکربرگ به این نکته اشاره نکرده چه میزان از این پیام‌ها، پیام‌های بازاریابی یا اطلاع‌رسانی (مانند تأییدیه خرید بلیط، آپدیت سفارش آنلاین و غیره) هستند.

واتساپ

افزایش سودآوری متا به لطف اپلیکیشن واتساپ

با این حال، مدیرعامل متا اظهار کرد که بیش از 60% از کاربران پیام‌رسان واتساپ در کشور هند، بزرگترین بازار مخاطبین این اپلیکیشن با بیش از 500 میلیون کاربر، به اکانت‌های بیزنسی پیام می‌دهند. در عین‌حال، بخش زیادی از افراد صاحب کسب‌وکار نیز از اکانت‌های بیزنسی واتساپ استفاده کرده و از امکانات آن مانند کاتالوگ محصولات، اطلاع‌رسانی گسترده به مشتریان و غیره بهره می‌برند.

کمپانی متا موفق شد در طول سومین فصل مالی سال 2023 بیش از 293 میلیون دلار به‌دست آورد. این آمار از عملکرد همین بازه زمانی در سال گذشته 53% بیشتر است و عامل اصلی این رشد نیز پلتفرم کاری WhatsApp Business می‌باشد. در ماه ژوئن، کمپانی متا اعلام کرده بود که پلتفرم بیزنسی واتساپ با موفقیت بیش از 200 میلیون کاربر ماهانه را به خود جذب کرده است.

امکاتات پلتفرم بیزینسی واتساپ برای صاحبین کسب‌وکار بسیار متنوع و کاربردی هستند. همچنین در ماه سپتامبر (ماه میلادی گذشته) متا اعلام کرده بود که قصد توسعه یک سیستم احراز هویت ویژه واتساپ را نیز دارد. از امکانات این سیستم می‌توان به پشتیبانی از 10 دستگاه متصل به یک حساب کاربری و صفحات وب شخصی‌سازی شده اشاره کرد.

همچنین متا قصد دارد مانند بسیاری دیگر از رقبای خود، از امکانات تکنولوژی فراگیر هوش مصنوعی در جهت بهبود تجربه کاربری هم برای کاربران عادی و هم اکانت‌های بیزنسی بهره بگیرد. برای مثال، کسب‌وکارها می‌توانند وظایفی مانند پاسخ به سؤالات متداول مشتریان و یا توصیه خرید محصولات را بدون نگرانی به این ربات‌های هوش مصنوعی واگذار نمایند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array