به گزارش ایران دکونومی، در پی اخبار ضد و نقیضی که در خصوص فروش، مذاکرات تمدید قرارداد و تخلیه کارخانه نوآوری آزادی منتشر شده بود، این کارخانه در مزایده امروز هیچ شرکت کننده و خریداری نداشته است.

۲۴مهرماه بود که خبر مزایده ملک کارخانه نوآوری آزادی در کدال منتشر شد، امروز آخرین روز این مزایده بود. به گفته آما:

«با عنایت به آگهی مزایده فروش عرصه و عیان و تأسیسات کارخانه آما یک در تاریخ ۱۴۰۲/۰۷/۲۳ و اتمام مهلت ارائه پاکات پیشنهادی تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۵ به استحضار می‌رساند، هیچ پاکت پیشنهاد قیمتی دریافت نگردید و مزایده فوق بدون نتیجه به پایان رسید.»

کارخانه نوآوری مزایده

خبر مزایده کارخانه، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها پیدا کرد و به نوعی به تیتر اخبار رسانه‌های استارتاپی بدل شده بود. در ابتدا، مهلت یکماهه برای تخلیه این فضا در نظر گرفته شد و پس از آن نیز سرآوا بیانیه‌ای صادر کرد که در متن بیانیه آمده بود: «این اقدام باعث اختلال در عملیات خدمات آنلاین روزانه میلیون‌ها شهروند ایرانی که از محل کارخانه نوآوری آزادی ارائه می‌شود، خواهد شد که تخلیه در این زمان کوتاه یک ماهه را عملاً غیر قابل اجرا خواهد کرد. پر واضح است که تخلیه قهری کارخانه می‌تواند صدها میلیارد تومان خسارت مادی و معنوی به اقتصاد شرکت‌ها وارد و موجبات نارضایتی میلیون‌ها شهروند را ایجاد کند که تبعات منفی و گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها در پی خواهد داشت.»

پس از این نیز فرزین فردیس با انتشار ویدئویی از وضعیت این کارخانه و حمایت دولت گفت: «شرایط خاصی هم وجود دارد که اگر ما همدلی و حمایت آما را مثل همیشه داشته باشیم و قدری وقت داشته باشیم، بتوانیم تجهیز منابع کنیم برای خرید این ملک یا ملک مشابه اقدام کنیم.»

اما، مسئولین پارک فناوری پردیس و دولت، تا دو روز گذشته صحبتی در این خصوص نکرده بودند و این سوال پیش می‌آمد که آیا شعبه سیلیکون ولی بسته خواهد شد؟

در نهایت مهدی عظیمیان، مدیر توسعه شعب پارک فناوری پردیس سکوت را شکست و به خبرگزاری مهر گفت: «موضوع تمدید قرارداد کارخانه نوآوری و ادامه حیاتش از سوی پارک پردیس و معاونت علمی ریاست جمهوری دنبال می‌شود و به جای خوبی هم رسیده.

اگر دوستان این بیانیه و حواشی را رقم نمی‌زدند تا یکی دو هفته آینده یک خبر خوش را برای اکوسیستم علم و فناوری اعلام می‌کردیم. متاسفانه دوستان کمی عجله کردند و اختلافات حقوقی خود را با مالک مجموعه در دل یک بیانیه عمومی که اصلاً هم ربطی به کارخانه ندارد، اعلام کردند.»

روز گذشته نیز روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: «انشاالله مسائل مربوط به کارخانه حل می‌شود و اخبار آن را اطلاع رسانی می‌کنیم.»

با این حساب، هنوز وضعیت اولین کارخانه نوآوری کشور نامشخص است. آیا کسی قصد خرید فضایی که به استارتاپ‌ها اختصاص داشته است را نداشت؟ آیا بازتاب رسانه‌ای بسته شدن کارخانه این اتفاق را رقم زد؟

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array