به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه حرف و حدیث‌ها درباره اجباری شدن احراز هویت در صرافی مکسی (MexC) برای کاربران ایرانی شدت گرفت، بر آن شدیم تا نگاه موشکافانه‌ای به این موضوع داشته باشیم. این صرافی مدتی است که به دلیل ارائه مجموعه گسترده‌ای از رمزارزهای متنوع به علاوه اجباری نبودن فرایند احراز هویت در آن، با استقبال گسترده مردم در ایران روبرو شده است.

آنگونه که از قرائن پیداست، این صرافی طی یکی دو هفته گذشته با ارسال پیامی برای برخی از کاربران به آنها اطلاع داده است که به دلیل سکونت در مناطق دارای محدودیت خدمت‌رسانی، از ادامه فعالیت آنها در این پلتفرم جلوگیری خواهد شد. تصویر این پیام را در زیر می‌بینید:

پیام صرافی MexC

در این پیام آمده است:

«بر اساس قوانین خدمات رسانی مکسی (MexC)، متوجه شدیم شما در منطقه‌ای ساکن هستید که ارائه خدمات این صرافی در آن دارای محدودیت است. لطفا در اسرع وقت نسبت به احراز هویت در این صرافی اقدام کنید. توجه داشته باشید که آخرین مهلت احراز هویت روز 30 ژوئن (۱۰ تیر) بوده و پس از موعد مقرر، حساب کاربری شما حذف خواهد شد. این اقدام به منزله توقف سرویس واریز و ترید و سایر خدمات مکسی است. بعد از این تاریخ، شما فقط قادر به برداشت وجوه خود بوده و کلیه پوزیشن‌های معاملاتی شما در بازار فیوچرز نیز بسته می‌شوند.»

چه کسانی باید در MexC احراز هویت شوند؟

ظاهراً این پیام تنها برای کسانی ارسال شده است که برای مدتی طولانی با IP ایران در مکسی مشغول فعالیت بوده‌اند. احراز هویت اجباری نیز فقط برای کسانی قابل اجراست که در مناطق ممنوعه سکونت دارند. پیش‌بینی می‌شود MexC برای جلوگیری از هرگونه تعارض قانونی و درگیری‌های احتمالی با رگولاتورهای مالی دست به این اقدام زده است.

لازم به ذکر است که یکی از سخنگویان این صرافی در همین راستا متنی را خطاب به کاربران ایرانی منتشر کرده است:

«کاربران فارسی زبان صرافی MexC، این پلتفرم به دنبال سخت‌گیری‌های اخیر بین‌المللی در راستای قانونمند کردن بازار کریپتو و اتفاقاتی که برای صرافی کوکوین افتاد بر آن شد تا برای جلوگیری از مشکلات احتمالی دست به کار شود. به همین دلیل طی همین ماه، دریافت خدمات ما بدون احراز هویت در برخی مناطق امکان‌پذیر نخواهد بود و کاربران قبلی ساکن در این مناطق باید نسبت به احراز هویت خود اقدام کنند. برای دریافت جزئیات بیشتر در خصوص فرایند احراز هویت در MEXC به وبسایت یا اپلیکیشن ما مراجعه کنید.»

وی در ادامه نیز خاطرنشان کرده است که کاربران در صورت الزام به احراز هویت، اطلاعیه‌ای به صورت مستقیم دریافت خواهند کرد. با توجه به این گفته‌ها، توصیه می‌کنیم کاربران ایرانی که در این صرافی مشغول فعالیت هستند، هرچه سریع‌تر دارایی خود را خارج کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array