به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت نفت در روز سه شنبه (5 دی) تغییر چندانی نداشته است. توجه بازار در حال حاضر بر رشد اقتصاد جهانی و تقاضای سوخت بوده و از نزدیک تحولات خاورمیانه و تأثیر بالقوه آنها را نیز زیر نظر دارد.

هر بشکه شاخص برنت 78.91 دلار معامله می‌شود که افزایش اندکی را نشان می‌دهد. قیمت شاخص وست تگزاس اینترمدیت (WTI) ایالات متحده هم 73.81 دلار است.

تاثیر تنش‌های خاورمیانه بر تجارت نفت

ادامه درگیری در نوار غزه، تنش‌های منطقه‌ای را تشدید کرده است. این وضعیت پیامدهای مهمی بر تجارت جهانی داشته و بر مسیرهای کشتیرانی در دریای سرخ و خلیج عدن تأثیر می‌گذارد. شرکت کشتیرانی مارسک (Maersk) دانمارک، اعلام کرد به دنبال آغاز عملیات نظامی به رهبری آمریکا جهت حفظ امنیت منطقه، آماده از سرگیری کشتیرانی در دریای سرخ و خلیج عدن می‌شود. 12 درصد از تجارت جهان از این کانال صورت می‌گیرد.

نقش فدرال رزرو در بازارهای نفت

کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو، تأثیر مثبتی بر قیمت نفت داشته است. کاهش نرخ بهره می‌تواند به طور بالقوه رشد اقتصادی را افزایش داده و تقاضای سوخت را بالا ببرد. با این وجود بازار محتاطانه عمل می‌کند، زیرا تحلیلگران واکنش فدرال رزرو به روند تورم، به ویژه در بخش مسکن را به دقت زیر نظر دارند.

پیش‌بینی کوتاه مدت قیمت نفت

بازار نفت برای آینده نزدیک، چشم‌اندازی خوش‌بینانه و کمی صعودی ارائه می‌دهد. پیش‌بینی سیاست‌های آرام فدرال رزرو می‌تواند زمینه‌ساز افزایش قیمت باشد. با این حال، پویایی‌های ژئوپلیتیکی و تأثیر آنها بر تجارت جهانی و تقاضای نفت مستلزم نظارت دقیق معامله‌گران است.

تحلیل و بررسی نفت خام سبک

تحلیل و بررسی بازار نفت خام 5 دی

قیمت روزانه معاملات آتی نفت خام سبک 73.80 دلار است که زیر میانگین متحرک 200 روزه (EMA 200) در 76.45 دلار و میانگین متحرک 50 روزه (EMA 50) در 77.77 دلار قرار دارد و احساس نزولی بازار را نشان می‌دهد.

این امر با نزدیک‌تر شدن قیمت به سطح حمایت جزئی 72.48 دلار نسبت به مقاومت جزئی 77.43 دلار تقویت می‌شود که نشان‌دهنده آسیب‌پذیری احتمالی در برابر فشار نزولی است. شکاف بین قیمت فعلی و مقاومت اصلی در 82.68 دلار بیشتر بر دورنمای نزولی تاکید دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array