در بخش اول مقاله، سه راهکار مهم در پیشروی استارتاپ‌ها با استفاده از دیجیتال مارکتینگ را بررسی کردیم. در ادامه مطلب، چهار مورد باقی‌مانده را شرح خواهیم داد.

 

4 بازاریابی از طریق محتوای ویدیویی

تا این لحظه، شاهد محبوبیت روزافزون بازاریابی از طریق محتوای ویدیویی بوده‌ایم و نقش آن در عرصه دیجیتال مارکتینگ امروزی غیرقابل انکار است. دلیل این موضوع این است که مخاطبان به راحتی به محتوای ویدیویی جذب می‌شوند و فهم و درک آنها آسان است. ویدیوها تجربه‌ای برای مخاطبان فراهم می‌کنند که بازاریابی سنتی (از طریق تبلیغات) هرگز به آن دست نیافته بود.

من اطمینان دارم که خود شما نیز به برند خاصی احساس نزدیکی و اعتماد می‌کنید. این احساس به لطف بازاریابی ویدیویی به وجود آمده است. نکته مهم این راهکار این است که ابتدا مخاطب هدف خود را شناسایی و ارزیابی کنید: محدوده سنی، جنسیت، وضعیت اجتماعی و غیره. با چنین متدی می‌توانید منظور خود را به مخاطب به خوبی ارائه دهید.

 

5 سئو

به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، سئو (بهینه‌سازی عملکرد و موقعیت صفحات وبسایت در رتبه‌بندی موتورهای جستجو) هنوز بخش مهمی در دیجیتال مارکتینگ است و در آینده نیز از اهمیت آن کاسته نخواهد شد. رعایت اصول سئو مخصوصاً برای کسب‌وکارهای محلی که با بیزینس‌های شناخته شده‌تر در زمینه کاریشان رقابت دارند، بسیار ضروری است. کمپانی‌هایی که اهمیت ویژه‌ای به رعایت اصول سئو می‌دهند، درصد موفقیت بالاتری نسبت به بقیه رقبای خود دارند.

سئو عامل تعیین‌کننده‌ای در دیده شدن برند شما در سطح اینترنت است. از وبسایت گرفته تا پست‌‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و ویدیو مارکتینگ، رؤیت‌پذیری برند شما به اصول سئو بستگی دارد.

بنابراین، ضروری‌است که همیشه از الگوریتم‌های گوگل و ترندهای اخیر در زمینه سئو مطلع باشید و با استفاده صحیح از آنها، بیزینس خود را گسترش دهید.

 

استارتاپ

 

6 محتوای بصری

جهان هستی سرشار از جذابیت‌های بصری است، و دیجیتال مارکترهای کاربلد می‌دانند چطور از آنها به نحو احسن استفاده کنند. کسب‌وکارهای نوپا و استارتاپ‌ها باید محتوای بصری چشمگیر و جذابی را تولید کنند که مخاطب نمونه آن را قبلاً هرگز ندیده است.

راه‌های بی‌شماری از جمله وبسایت و شبکه‌های اجتماعی شما، برای استفاده از محتوای بصری وجود دارد. مردم به محتوای بصری خوب جذب می‌شوند. اما شما باید محتوای باکیفیتی را تولید کرده و ارزش پیشنهادی (value proposition) مناسب آن را ارائه کنید. برای فرایند اعتبارسنجی، وبسایت شما باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که اعتماد مشتری را جلب کند. با استفاده از تصاویر گرافیکی باکیفیت، اینفوگرافی، و عکس‌های جذاب می‌توانید سازنده محتوای بصری‌‌ای باشید که مردم با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

 

7 بازاریابی موبایلی

بیشتر بیزینس‌ها دارای اپلیکیشن موبایلی هستند و برای ارتباط با مشتریان حساب ویژه‌ای روی این اپلیکیشن‌ها باز کرده‌اند. مشتریان علاقه خاصی به اپ‌ها دارند، زیرا با استفاده از آنها می‌توان در هر مکانی به اطلاعات موردنظر دست یافت. با سرمایه‌گذاری در موبایل مارکتینگ، می‌توانید از رقبای خود پیشی بگیرید. به کمک یک بازاریاب مناسب و کاربلد، بازاریابی موبایلی را در استراتژی‌های خود بگنجانید.

 

8 پخش محتوا به صورت زنده

امروزه، پخش زنده محبوبیت روزافزونی به خود اختصاص داده است. کمپانی‌ها با استفاده از این راهکار می‌توانند به صورت زنده و آنی با مشتریان در ارتباط باشند. این راهکار به شما کمک می‌کند تا با مخاطب خود رابطه صمیمانه‌تری برقرار کنید، اعتماد آنها را جلب کنید و به اعتبار برند خود بیفزایید، و درنهایت این راهکار پتانسیل آن را دارد که بینندگان محتوای زنده شما را به مشتری ثابت تبدیل کند.

 

نتیجه‌گیری

برای موفق شدن در عرصه دیجیتال مارکتینگ امروزی، استارتاپ‌ها و صاحبان بیزینس‌های کوچک باید روی تولید محصولات منحصربه‌فرد و ارائه خدمات مناسب تمرکز کنند و هویت برند خود را شکل دهند.

اگر تازگی شروع به کار کرده‌اید و یا صاحب کسب‌و‌کاری کوچک هستید، می‌توانید از متخصصان دیجیتال مارکتینگ برای رشد و توسعه بیزینس خود کمک بگیرید. یک مارکتر باهوش و کاربلد، نه تنها توانایی راه‌اندازی وبسایت، تولید محتوا و مدیریت بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی شما را دارد، بلکه به اهمیت آمار و دیگر متدهای مفید در مسیر تصمیم‌گیری هوشمندانه نیز واقف است.

شما برای ارتقای بیزینس خود به این افراد متخصص نیاز خواهید داشت.

 

منبع: Forbes

نویسنده مقاله: کنی تریپورا – هم‌بنیان‌گذار و مدیر اجرایی  Edkent Media

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array