امروزه، برای موفقیت بیزینس خود نمی‌توانید نقش مهم دیجیتال مارکتینگ را نادیده بگیرید. در گذشته، استارتاپ‌ها معمولاً شانسی برای موفقیت در عرصه بازار نداشتند. اما به لطف دیجیتال مارکتینگ، هم اکنون استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند با برندهای شناخته‌شده‌تر رقابت کنند.

 

اهمیت دیجیتال مارکتینگ در سال 2023

دنیای ما تا 5 سال آینده حتی شاهد نوآوری و ساختارشکنی‌های بیشتری خواهد بود. برای عقب نماندن از ترندها، باید خود را از نو بازسازی کنیم. احتمالات زیادی برای تغییر و تحولات دیجیتال مارکتینگ در آینده وجود دارد، اما یک مسئله قطعی است: دیجیتال مارکتینگ گسترش خواهد یافت.

دیجیتال مارکتینگ به بیزینس‌ها اجازه دسترسی و تعامل با مشتریان بالقوه در سراسر دنیا را می‌دهد. برای مثال، شما می‌توانید مشتریان کشورهای مختلفی را مد نظر گرفته و با تبلیغ از طریق شبکه‌های اجتماعی و به سادگی چند کلیک، توجه آنها را جلب کنید. کسانی که احتمال نداشت با محصولات و خدمات شما آشنا شوند، حالا از این طریق شانس آن را دارند؛ و همین مسئله به شناخته‌تر شدن برند شما کمک می‌کند.

لیست زیر شامل مواردی است که به نظر من استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا باید به آن توجه ویژه‌ای کنند:

 

1 اینترنت اشیاء (IoT)

به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، اینترنت اشیاء عامل تعیین کننده میزان پیشرفت و ارتقای دیجیتال مارکتینگ در دهه آینده خواهد بود. نبض بازار در دست گجت‌هایی مانند آمازون اکو و گوگل‌هوم خواهد بود و به مرور چنین محصولاتی بر بازار تسلط خواهند یافت. این گجت‌ها با استفاده از هوش مصنوعی درباره ما اطلاعات کسب کرده و زندگیمان را راحت‌تر خواهند کرد.

اگر شما صاحب بیزینس نوپایی هستید، باید درنظر داشته باشید که چگونه می‌توانید با استفاده از این تکنولوژی‌های جدید، با مشتریان ارتباط بگیرید و رابطه نزدیک‌تری با آنها شکل دهید.

امروزه، نمونه‌های اینترنت اشیاء مانند ابزارهای هوشمند خانگی، فراگیر شده و در بسیاری نقاط درحال استفاده هستند؛ از خدمات امور مشتریان گرفته تا تولید محتوا. در نتیجه، اینترنت اشیاء به طرز فراینده‌ای برای بیزینس‌ها تبدیل به عاملی اساسی و ضروری شده است؛ مخصوصا آنهایی که برای تصمیم‌گیری به داده نیاز دارند.

 

استارتاپ

 

2 سیستم مدیریت محتوا (CMS)

پلتفرم‌های مدیریت محتوا مانند WordPress و Drupal، تأمین‌کننده وبسایت‌های بسیاری هستند. چنین ابزارهایی در طی یک دهه گذشته رشد چشمگیری داشته‌اند و به مرور زمان حتی پیشرفته‌تر هم خواهند شد. صاحبان استارتاپ‌ها و بیزینس‌های کوچک می‌توانند با استفاده از چنین ابزارهایی برای نیازها و یا مشکلات مشتریان خود راه چاره‌ای بیندیشند.

سیستم‌های مدیریت محتوا می‌توانند در بهبود میزان سازگاری و واکنش‌پذیری مؤثر باشند. سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌های CMS می‌تواند موهبت بزرگی باشد؛ مخصوصاً برای استارتاپ‌های نوپا، زیرا با استفاده از چنین سیستم‌هایی برای ساخت وبسایت، می‌توان در وقت صرفه‌جویی کرد.

 

3 شبکه‌های اجتماعی

ظهور شبکه‌های اجتماعی، تأثیر بخصوصی در نحوه ارتباط‌گیری افراد با یکدیگر گذاشته است.

بر اساس یافته‌های اخیر، داشتن شبکه اجتماعی می‌تواند میزان رشد یک استارتاپ را 10 برابر سرعت ببخشد، و این پروسه با خرج بودجه کمتری برای بازاریابی اتفاق می‌افتد.

نکته مثبت در این راهکار این است که شما می‌توانید با راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی و پروموت کردن برندتان در شبکه‌های اجتماعی، هم مخاطب هدف و هم مخاطب عمومی را جذب نمایید. علاوه بر این، شبکه‌های احتماعی راهی برای برقراری ارتباط صیمیمانه‌تر با مشتری فراهم کرده و همچنین آمارهایی را برای درک خواسته‌ها و نیازهای آنها تدارک می‌بیند.

در بخش دوم این مقاله، 4 مورد باقی‌مانده را شرح خواهیم داد.

 

منبع: Forbes

نویسنده مقاله: کنی تریپورا – هم‌بنیان‌گذار و مدیر اجرایی  Edkent Media

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array