به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در جامعه و عصری که با جاه‌طلبی و کارآفرینی تغذیه می‌شود، مجموعه‌ای متمایز از افراد وجود دارند که به ثروت‌ غیرقابل تصوری دست یافته‌اند. این افراد خارق‌العاده که دارای بینش و نوآوری هستند، به بالاترین رده‌های موفقیت صعود کرده‌اند و خود را به رتبه‌های انحصاری پول دارترین افراد جهان ارتقا داده‌اند و این کار کوچکی نیست.

دارایی خالص این 10 نفر، از تولید ناخالص داخلی بسیاری از کشورها پیشی گرفته است. افزایش نابرابری پول و ثروت این افراد و سایر ساکنان کره زمین، نگرانی قابل توجهی برای مردم در سراسر جهان به وجود آورده است. این مقاله آخرین رتبه‌بندی مجله فوربس از پول‌دارترین افراد جهان در سال 2023 است، با ما همراه شوید:

پول ایلان ماسک چقدر است؟

1-ایلان ماسک (Elon Musk) نفر اول لیست پول دارترین‌ها

دارایی خالص ایلان ماسک: 240.7 میلیارد دلار
منبع ثروت: تسلا و اسپیس ایکس
سن: 51
محل سکونت: آستین، تگزاس
تابعیت: ایالات متحده
ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان است. او مدیرعامل چندین شرکت برجسته از جمله سازنده خودروهای الکتریکی تسلا و شرکت اکتشاف فضایی اسپیس ایکس است. او در حال حاضر 23 درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد. بخش قابل توجهی از پول و ثروت او (حدود دو سوم) به موفقیت تسلا گره خورده است. ماسک در اکتبر 2022 با خرید توییتر به قیمت 44 میلیارد دلار خبرساز شد.
ایلان ماسک در سال 2010 تسلا را با عرضه اولیه عمومی مواجه ساخت. این شرکت طی سال‌های 2020 و 2021 رشد قابل توجهی را در ارزش بازار تجربه کرد و ماسک را به جایگاه 10 ثروتمند برتر جهان در سپتامبر 2021 رساند. در اوج ثروت ماسک در نوامبر 2021، ثروت ماسک به رقم حیرت انگیز 320 میلیارد دلار رسید.

2-برنارد آرنو و خانواده (Bernard Arnault & Family)

ثروت خالص برنارد آرنو: 231.4 میلیارد دلار
منبع پول و ثروت: LVMH/ کالاهای لوکس
سن: 74
محل اقامت: پاریس
تابعیت: فرانسه
برنارد آرنو، دومین فرد پول دار جهان و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بزرگترین شرکت کالاهای لوکس جهان (Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH)) است که تقریباً 70 برند معروف مد و لوازم آرایشی را در بر می‌گیرد. نام‌های قابل‌توجهی در مجموعه این شرکت‌ها قرار دارند که شامل: شامل لویی ویتون، کریستین دیور، موت اند چاندون و سفورا می‌باشد. در ژانویه 2021، LVMH توانست جواهرسازی معروف تیفانی (Tiffany & Co) را به مبلغ 15.8 میلیارد دلار خریداری کند.

پنج فرزند آرنو در بخش‌های مختلف امپراتوری گسترده او مشارکت دارند. در ژانویه 2023، آرنور دخترش دلفین را به ریاست کمپانی دیور، دومین برند بزرگ گروه شرکت‌هایش منصوب کرد.

3-جف بزوس (Jeff Bezos)

دارایی خالص جف بزوس: 154.9 میلیارد دلار
منبع پول و ثروت: آمازون
سن: 59
محل اقامت: مدینه، واشنگتن
تابعیت: ایالات متحده
در ژوئیه 2021، جف بزوس تصمیم گرفت از نقش خود به عنوان مدیر عامل شرکت قدرتمند تجارت الکترونیک آمازون کناره‌گیری کند و در عین حال همچنان موقعیت خود را به عنوان رئیس هیئت مدیره حفظ کند. در همان ماه، او با موشکی که توسط Blue Origin، یک شرکت خصوصی اکتشاف فضایی ساخته شده بود، سفری فضایی را آغاز کرد.

تعداد میلیاردرهای جهان در سال 2023 چقدر است؟

فوربس گزارش می دهد که تا می 2023، تعداد میلیاردرها به 2640 نفر رسیده است که نسبت به سال 1987 افزایش خیره کننده ای 19 برابری را نشان می دهد.

4- لری الیسون (Larry Ellison)

ثروت خالص: 146.1 میلیارد دلار
منبع پول و ثروت: اوراکل
سن: 78
محل اقامت: هاوایی
تابعیت: ایالات متحده
لری الیسون در سال 1977 شرکت نرم‌افزاری اوراکل را تأسیس کرد و تا سال 2014 سمت مدیر عاملی آن را برعهده داشت. در حال حاضر، او سمت رئیس و مدیر ارشد فناوری شرکت را بر عهده دارد. در سال 2012، الیسون با خرید جزیره لانای هاوایی به مبلغ 300 میلیون دلار خبرساز شد. الیسون همچنین زمانی که در سال‌های 2018 تا 2022 در هیئت مدیره حضور داشت، سرمایه‌گذاری‌هایی را انجام داد، از جمله سهام قابل توجهی از تسلا را خریداری کرد.

5- بیل گیتس (Bill Gates)

دارایی خالص بیل گیتس: 119.3 میلیارد دلار
منبع پول و ثروت: مایکروسافت، سرمایه‌گذاری
سن: 67
محل اقامت: مدینه، واشنگتن
تابعیت: ایالات متحده
در سال 1987، فوربس برای اولین بار گیتس را به عنوان یک میلیاردر معرفی کرد. به استثنا سال 2008 و سال‌های 2010 تا 2013، گیتس از سال 1995 تا 2017 عنوان ثروتمندترین فرد جهان را حفظ کرد. در سال 2021، بیل گیتس و ملیندا فرنچ گیتس طلاق خود را نهایی کردند و ملیندا حداقل 6 میلیارد دلار سهام دریافت کرد. بر اساس برآوردهای فوربس، ثروت گیتس از اول می تا اول ژوئن 2023 تقریباً 500 میلیون دلار افزایش یافت و به او اجازه داد تا یک پله در رتبه‌بندی صعود کند تا جایگاه پنجم را حفظ کند.

6- وارن بافت (Warren Buffett)

ثروت خالص وارن بافت: 117.4 میلیارد دلار
منبع پول و ثروت: برکشایر هاتاوی
سن: 92
محل اقامت: اوماها، نبراسکا
تابعیت: ایالات متحده
وارن بافت که به طور گسترده به عنوان «اوراکل اوماها» شناخته می‌شود، یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران تاریخ است. او رئیس برکشایر هاتاوی است، یک مجموعه سرمایه‌گذاری با مجموعه‌های متنوعی که شامل شرکت‌های متعدد ارائه دهنده بیمه Geico، سازنده باتری Duracell، و رستوران‌های زنجیره‌ای Dairy Queen است.
در سال 2010، وارن بافت و بیل گیتس و ملیندا فرنچ گیتس طرح «Giving Pledge» را تأسیس کردند که از میلیاردرها نفر می‌خواهد، حداقل 50 درصد از ثروت خود را به سازمان‌های خیریه اهدا کنند. بافت با نشان دادن تعهد بشردوستانه تزلزل ناپذیر خود، عنوان کرد 99 درصد از دارایی خود را اهدا خواهد کرد.

کدام کشور دارای بیشترین تعداد میلیاردر است؟

ایالات متحده پیشتاز بیشترین تعداد میلیاردر است، به طوری که در حال حاضر حدود 724 میلیاردر را در خود جای داده است.

7- مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)

ثروت خالص زاکربرگ: 115.2 میلیارد دلار
منبع: متا
سن: 39
محل اقامت: پالو آلتو، کالیفرنیا
تابعیت: ایالات متحده

8- لری پیج (Larry Page)

ثروت خالص لری پیج: 111.9 میلیارد دلار
منبع: گوگل
سن: 50
محل اقامت:کالیفرنیا
تابعیت: ایالات متحده
لری پیج و همکارش سرگی برین، دانشجوی دکترا استنفورد بودند که گوگل را در سال 1998 تأسیس کردند. پیج سمت مدیر عاملی را تا سال 2001 داشت و بعداً از سال 2011 تا 2015 دوباره این سمت را از آن خود کرد.
در حال حاضر، او به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره آلفابت، شرکت مادر گوگل، فعالیت می‌کند و به عنوان سهامدار عمده، کنترل قابل توجهی بر شرکت دارد.
علاوه بر این، پیج به عنوان یک سرمایه‌گذار بنیان‌گذار در منابع سیاره‌ای نقش کلیدی ایفا کرد.

9- سرگئی برین (Sergey Brin)

ثروت خالص سرگئی برین: 106.2 میلیارد دلار
منبع پول و ثروت: گوگل
سن: 50
محل اقامت: کالیفرنیا
تابعیت: ایالات متحده
سرگئی برین در کنار همکار دکترای خود در دانشگاه استنفورد «لری پیج» نقشی اساسی در ایجاد موتور جستجوی گوگل در سال 1998 ایفا کرد. برین اصالتاً اهل روسیه بود، در ابتدا سمت ریاست فناوری گوگل را بر عهده داشت و بعداً به نظارت بر پروژه‌های ویژه از جمله توسعه عینک گوگل، داشت. در حال حاضر، برین به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره آلفابت، شرکت مادر گوگل، فعالیت می‌کند، در حالی که سهام کنترلی قابل توجهی را در شرکت حفظ کرده است.

10- استیو بالمر (Steve Ballmer)

ثروت خالص استیو بالمر: 103.4 میلیارد دلار
منبع پول و ثروت: مایکروسافت، سرمایه‌گذاری
سن: 67
محل اقامت: هانتز پوینت، واشنگتن
تابعیت: ایالات متحده
استیو بالمر، یکی از همکلاسی‌های بیل گیتس در دانشگاه هاروارد بود و از سال 2000 تا 2014 به عنوان مدیر عامل مایکروسافت فعالیت داشت. سفر او با مایکروسافت در سال 1980 آغاز شد؛ زمانی که پس از انصراف از MBA دانشگاه استنفورد به عنوان سی امین کارمند مایکروسافت وارد این شرکت شد.
در همان سالی که بالمر از مایکروسافت بازنشسته شد، با خرید تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپرز به مبلغ حیرت آور 2 میلیارد دلار خبرساز شد و معیار جدیدی برای بالاترین قیمت پرداخت شده برای یک تیم NBA در آن زمان تعیین کرد.

آخرین اخبار اقتصادی

منبع: forbesindia

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array