به گزارش ایران دکونومی، «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به خبرنگاری که درخصوص تولید بدون مجوز و تقلبی گوشی‌های نوکیا در ایران پرسیده بود، گفت: «قضیه تولید گوشی با وزارت صمت می‌باشد. ما برای تولید گوشی ایرانی درحال پیگیری برنامه‌ای با وزارت محترم صمت هستیم.»

وزیر ارتباطات در ادامه افزود: «در مورد این مسئله خاص یک بحث حقوقی مطرح است که بر اساس ادعای این شرکت، مستنداتی وجود دارد که دارای مجوز از یکی از نمایندگی‌های معتبر نوکیا هستند.»

زارع پور با اشاره به اینکه خلاف این موضوع نیز ادعاهایی وجود دارد که این شرکت بدون مجوز از سمت نوکیا در حال تولید گوشی موبایل است، اذعان داشت: «این موضوع در حال بررسی است، که البته به حوزه کاری ما مربوط نمی‌شود و وزارت صمت باید توضیح دهد.»

این مقام مسئول درخصوص اینکه گوشی‌های ساخته شده در این شرکت نوکیای ایرانی رجیستر می‌شوند، گفت: «ما نمونه را تایید می‌کنیم. هر محصولی که در کشور ارتباطات داشته باشد و در حوزه امواج الکترومغناطیسی ارتعاش داشته باشد، باید از وزارت ارتباطات مجوز بگیرد. ولی بحث مجوز تولید، تایید اصالت و پروانه تولید و… از طرف وزارت صمت صادر می‌شود.»

زارع پور در انتها مجدداً به قضیه اختلاف بین ادعای شرکت تولید کننده نوکیا و ادعایی که مبنی بر تولید بدون مجوز این شرکت وجود دارد، اشاره کرد و گفت: «شکایتی از این شرکت صورت گرفته، که در دادگاه در حال بررسی است. نتیجه دادگاه پس از قطعی شدن، اطلاع داده خواهد شد.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array