به گزارش ایران دکونومی، با توجه به گسترش رمزارزها، مسئولان کشور در تکاپو هستند تا سروسامانی به این حوزه بدهند و از ظرفیت‌های آن استفاده کنند.

انجمن بلاکچین، به عنوان تنها سازمان مردم نهاد فعال در این حوزه، طی نامه‌ای به کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، به نکات قابل تامل پیش نویس طرح مجلس اشاره کرده است. در بخشی از این نامه آمده است: «پیرو ماده ۴۵ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، متاسفانه شاهد عدم اجرای ماده ۲ و ۳ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار مصوب ۱۳۹۰ مجلس شورای اسلامی و تاکیدات بخشنامه ۱۳۱۹۳۲ نهاد ریاست جمهوری مبنی بر لزوم بهره‌گیری از نظرات تشکل‌های غیردولتی در تدوین مقررات و رویه‌های اجرایی توسط آن مقام محترم هستیم.»

انجمن بلاکچین

به نظر می‌رسد، بسیاری از بخش‌های این پیش نویس، قابل نقد و مغایر با دیگر مصوبات است. در این نامه به مواردی چون «تبعات اقتصادی و امنیتی»، «رویکرد مجوزمحوری در رمز دارایی‌ها»، «تحریم‌های بین‌المللی»، «عدم ارائه پیش نویس به پلیس فتا و در نظر گرفتن نقش این نهاد» و… اشاره شده و در خصوص هر یک انتقاد جدی‌‌ای صورت گرفته است.

انجمن بلاکچین

همچنین، انجمن بلاکچین طی این نامه خاطرنشان کرده است که با اجرای قوانین و مقررات موجود طی چهار سال گذشته، نقاط ضعف و قوت این حوزه عیان شده و تعیین تعرفه‌های نامتعارف، موجب عدم ایجاد زیرساخت بهره‌مندی کشور از درآمدهای این صنعت خواهد شد.

انجمن بلاکچین

انجمن بلاکچین متذکر شده که این پیش نویس بدون مشورت با این انجمن و یا متخصصین این حوزه تدوین شده است و انجمن قصد دارد در فرصت مقتضی، نظر کارشناسی خود را به مجلس ارسال کرده و به صورت عمومی نیز منتشر کند.

انجمن بلاکچین

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array