به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی سامسونگ قصد دارد قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI را به گوشی‌های بیشتری عرضه کند.

هوش مصنوعی Galaxy AI که حدود دو ماه پیش در رونمایی از جدیدترین پرچمداران برند سامسونگ، سری S24 به کاربران معرفی شده بود؛ به‌زودی در دسترس عده بیشتری از افراد قرار خواهد گرفت. با توجه به اینکه بیشتر کمپانی‌های فعال در حوزه تکنولوژی در تکاپوی تجهیز سرویس‌ها و خدمات خود به ابزارهای هوش مصنوعی هستند؛ جای تعجبی ندارد که سامسونگ نیز به این رقابت پیوسته و قصد گسترش دسترسی به Galaxy AI را دارد.

این کمپانی کره‌ای امروز اعلام کرد که آپدیت جدید One UL 6.1 که اواخر ماه مارچ (اواسط فروردین 1403) منتشر خواهد شد؛ ارمغان‌آورنده این قابلیت‌های هوش مصنوعی به سری گوشی‌های Galaxy S23، گوشی S23 FE، گوشی‌های تاشوی Z Fold5 و Z Flip5 و همچنین تبلت‌های سری S9 (مدل‌های پایه، پلاس و اولترا) خواهد بود.

Galaxy AI
هوش مصنوعی Galaxy AI به‌زودی مهمان دستگاه‌های حاضر در تصویر خواهد شد

با قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI آشنا شوید

با انتشار این آپدیت جدید، کاربران گوشی‌ها و تبلت‌های قید شده در بالا به قابلیت جدید جستجوی هوشمند Circle to Search گوگل نیز دسترسی خواهند داشت. این ویژگی جدید در هر جایی از گوشی هوشمند کاربران قابل اجراست و با حرکات دستی مانند دایره کشیدن، هایلایت کردن، ضربه زدن و خط‌خطی کردن آیتم موردنظر برای جستجو در سطح وب فعال خواهد شد.

این ویژگی جدید و خلاقانه، راهکاری ساده و کاربردی برای جستجو در سطح وب می‌باشد. کاربران می‌توانند با کشیدن یک دایره دور آیتم موردنظر خود در یک تصویر، از این قابلیت جدید بر مبنای هوش مصنوعی استفاده کنند. در این مکانیزم، بعد از کشیدن دایره و ضربه زدن بر روی کلید جستجو، صفحه‌ای شامل تمام اطلاعات مرتبط موجود در موتور جستجوی گوگل به کاربران نمایش داده می‌شود.

یکی دیگر از قابلیت‌های هوش مصنوعی جذابی که سامسونگ در رویداد معرفی سری S24 از آن رونمایی کرده بود، قابلیت ترجمه زنده (Live Translate) است. ویژگی ترجمه زنده یکی از ابزارهای کاربردی Galaxy AI است که به‌صورت آنی و همزمان ترجمه صوتی و متنی در حین برقراری تماس تلفنی را برای کاربران امکان‌پذیر می‌سازد.

مترجم شفاهی نیز قابلیتی مشابه است؛ اما روش کاری آن کمی با ترجمه زنده متفاوت است. این قابلیت با نمایش ترجمه در پنجره‌ای مجزا به شما اجازه می‌دهد تا مکالمه را به‌صورت رو در رو با مخاطب پیش ببرید.

هوش مصنوعی سامسونگ

از دیگر ابزارهای قدرت‌گرفته از مدل زبانی پیشرفته Gemini کمپانی گوگل که قرار است ماه آینده به گوشی‌های S23 سامسونگ بیایند؛ می‌توان به دستیار مکالمه (Chat Assist) اشاره کرد. کاربران می‌توانند با تنظیم و شخصی‌سازی “لحن” این ابزار، از آن در کیبورد اختصاصی سامسونگ به‌منظور برقراری ارتباط و ترجمه به 13 زبان دنیا استفاده کنند.
دستیار یادداشت‌برداری (Note Assist) مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی Galaxy AI نیز به کاربران امکان خلاصه‌نویسی و ترجمه متون طولانی‌تر را خواهد داد و دستیار جستجو (Browsing Assist) در مقوله ایجاد خلاصه‌های سریع و کوتاه از مقاله‌های خبری مفید واقع خواه شد.

Galaxy AI در زمینه مهارت‌های مربوط به ویرایش و ادیت نیز دست‌پر ظاهر شده و ابزارهای قدرتمندی را در اختیار کاربران سامسونگ قرار داده است. کاربران می‌توانند با استفاده از گزینه “Generative Edit”، تصاویر خود را به کمک قابلیت‌های هوش مصنوعی ادیت کرده و آنها را تغییر سایز و تغییر شکل داده و یا حتی اشیای موجود در تصویر را به‌صورت خلاقانه‌ای دستکاری کنند.

تمامی این ابزارهای هوش مصنوعی جدید نتیجه همکاری استراتژیک و دوطرفه سامسونگ و گوگل هستند. هردوی این کمپانی‌ها اعلام کرده بودند که قابلیت‌های هوش مصنوعی پرچمداران سری Galaxy S24 براساس مدل زبانی پیشرفته و قدرتمند Gemini Pro و مدل Imagen 2 توسعه داده شده‌اند.

منبع: Tech Crunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array