به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، نسخه ارتقایافته شبکه اندرویدی Find My Device به‌تازگی منتشر شده است. پس از مدت‌ها بالاخره پاسخ محکم گوگل به شبکه Find My کمپانی اپل برای دستگاه‌های iOS آماده‌به‌کار است.

با اینکه نشانه‌های بسیاری درباره توسعه و ارتقای این شبکه در دسترس رسانه‌ها و کاربران قرار گرفته بود؛ اما حالا رسماً و با اطمینان‌خاطر می‌توان گفت که شبکه اندرویدی بهبودیافته Find My Device منتشر شده است.
این قابلیت آپدیت‌شده از امروز به‌مرور در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و هدف از توسعه آن ایجاد یک راه دسترسی مورداطمینان برای پیدا کردن گوشی‌ها و گجت‌های اندرویدی است. درست مانند کاربری که سرویس Find My اپل برای دارندگان دستگاه‌های سیستم‌عامل iOS دارد.

براساس اخبار منتشر شده، این نسخه جدید می‌تواند گوشی‌ها و دیگر گجت‌ها را حتی در صورت آفلاین نیز ردیابی کند. البته دارندگان سری گوشی هوشمند پیکسل 8 خوش‌اقبال‌ترند و می‌توانند گوشی خود را حتی در حالت خاموش هم با شبکه Find My Device موقعیت‌یابی کنند!

از Find My Device جدید چه انتظاری داشته باشیم؟

با این نسخه ارتقایافته، کاربران می‌توانند به‌سادگی گوشی‌های خود را حتی در حالت آفلاین (عدم اتصال به اینترنت) نیز موقعیت‌یابی کنند. این شبکه با کمک دیگر دستگاه‌های اندرویدی موقعیت تقریبی گوشی گم‌شده را تشخیص می‌دهد. اگر این دستگاه گم‌شده در نزدیکی شما باشد؛ با نزدیک شدن به آن علامت مخصوصی در اپلیکیشن Find My Device به شما نمایش داده خواهد شد.

البته گوگل این امکانات را برای گوشی‌های پیکسل 8 یک قدم فراتر برده و دارندگان این سری گوشی هوشمند می‌توانند علاوه‌بر در زمان آفلاین بودن (عدم اتصال به اینترنت)، دستگاه خود را در زمانی که خاموش شده و یا شارژ باتری آن تمام شده نیز به کمک سرویس Find My Device پیدا کنند!
کمپانی گوگل وعده داده که این دسترسی شگفت‌انگیز را به دیگر گوشی‌ها نیز خواهد آورد.

با آغاز ماه می 2024 (نیمه اردی‌بهشت 1403)، این شبکه از تگ‌های جدید Chipolo و Pebblebee نیز پشتیبانی خواهد کرد. این تگ‌های قابل‌ردیابی که عملکردی مشابه AirTagهای اپل دارند؛ به کیف‌پول، دسته‌کلید و یا چمدان متصل خواهند شد تا درصورتی‌که شما این موارد را گم کردید بتوانید به‌کمک اپلیکیشن بهبودیافته Find My Device در کمترین زمان ممکن وسایل خود را ردیابی کنید.

آپدیت Find My Device

درست مانند تگ‌های سیستم‌عامل iOS، کاربران اندرویدی نیز می‌توانند در صورت نیاز دسترسی به این تگ‌های هوشمند را با چندنفر به‌اشتراک بگذارند. همچنین کمپانی گوگل تمهیدات امنیتی مناسبی را برای عدم سوءاستفاده از این گجت‌ها و حفاظت از حریم شخصی و ایمنی کاربران خود اندیشیده است.

شایان ذکر است که شبکه آپدیت‌شده Find My Device گوگل از دستگاه‌های اندرویدی دارای سیستم‌عامل اندروید 9 به بعد پشتیبانی خواهد کرد. با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود بالاخره اندروید 15 در کنفرانس توسعه Google I/O 2024 امسال رونمایی شود؛ احتمالاً گوگل عملکرد این شبکه را در گوشی پیکسل 8a نیز به‌نمایش خواهد گذاشت.

اندروید 15، گوشی پیکسل 8a و قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید همگی از مواردی هستند که گوگل احتمالاً در تاریخ 14 می (25 اردی‌بهشت 1403) آنها را معرفی خواهد کرد. گوگل اعلام کرده که این شبکه ابتدا در دسترس کاربران ساکن در کانادا و ایالات‌متحده آمریکا قرار خواهد گرفت و سپس به تمام کاربران اندرویدی سراسر جهان عرضه خواهد شد.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array