رقابت در عرصه هوش مصنوعی قوی تشدید شده و بر اساس گزارشات، گوگل در حال کار کردن روی پروژه جدید ساخت موتور جستجویی مبتنی بر هوش مصنوعی است.
به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، این غول صنعت تکنولوژی نه‌تنها در حال خلق یک موتور جستجوی جدید و قدرت گرفته از هوش مصنوعی است، بلکه در حال آپدیت کردن تکنولوژی پلتفرم‌های جستجوی پیشین نیز هست.

اسناد درون‌شرکتی گوگل نشان‌دهنده این هستند که این کمپانی در حال کار بر روی پروژه‌ای به نام Magi است. در حال حاضر حدود 160 نفر از کارمندان درحال کار بر روی پروژه Magi هستند و هدف این محصول جدید، آپدیت کردن موتور جستجوهای پیشین با تکنولوژی جدید است.

طراحان، مهندسان و مدیران اجرایی در حال توسعه و سپس آزمون و خطای قابلیت‌های جدید نسخه تازه این پروژه هستند. بعد از نهایی‌سازی آپدیت، موتور جستجوی گوگل تجربه شخصی‌سازی‌شده‌تری را نسبت به نسخه کنونی آن ارائه خواهد داد.

 

گوگل

 

اطلاعات بیشتر درباره پروژه Magi

بر اساس گزارشات، قرار است ماه آینده از پروژه Magi رونمایی شده و سپس به بازار عرضه شود. انتظار می‌رود که قابلیت‌های جدید و جانبی پروژه Magi در فصل پاییز معرفی شوند. اگر این پیش‌بینی درست باشد، پس می‌توان انتظار اعلام جزئیات بیشتر توسط گوگل را در کنفرانس پیش‌روی Google I/O داشت. این رویداد در تاریخ 10 می 2023، در شهر مونتین‌ویو، ایالت کالیفرنیا برگزار می‌شود. بر اساس گزارشات، پروژه Magi قرار است ابتدا به‌صورت آزمایشی در دسترس یک میلیون کاربر در ایالات متحده آمریکا قرار بگیرد و سپس تا پایان سال جاری در اختیار 30 میلیون کاربر دیگر نیز باشد.

توسعه و ارتقای موتور جستجوی کمپانی گوگل درست زمانی از راه رسیده است که کمپانی سامسونگ تصمیم به جایگزینی موتور جستجوی بینگ به جای گوگل، در دستگاه‌های جدید خود به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض گرفته است. این اقدام قرارداد 3 میلیارد دلاری سامسونگ و گوگل را در خطر قرار می‌دهد. همچنین قرارداد 20 میلیارد دلاری گوگل با اپل نیز در انتظار تمدید است.

اخیراً مایکروسافت بینگ و دیگر محصولات کمپانی مایکروسافت، به دلیل تمرکز این کمپانی بر هوش مصنوعی و مخصوصاً همکاری آن با شرکت OpenAI برای ارتقاء و بهبود خدماتشان به کمک ChatGPT، بسیار خبرساز شده‌اند.

 

منبع: gizmochina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array