به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی گوگل مدت‌هاست که با سهم 90 درصد در اکثریت کشورها، حکمران بی‌چون و چرای عرصه موتورهای جستجوست. این میزان از تسلط بر بازار باعث به‌وجود آمدن زمزمه‌هایی درباره انحصارطلبی این کمپانی شده است. بعضی از منتقدان معتقدند که گوگل امکان هرگونه رقابت را از بین برده و به مصرف‌کنندگان نیز آسیب می‌زند.
با وجود تعداد زیادی پرونده دادگاهی و تحقیقات گسترده ضدانحصارطلبی، گوگل باز هم محبوب‌‌ترین و پراستفاده‌ترین موتور جستجو در جهان است. روزانه بیش از میلیاردها جستجو در پلتفرم این مرورگر انجام می‌شود.

اما حالا، بعد از مدت‌ها ممکن است جایگاه کمپانی گوگل به‌عنوان برترین موتور جستجوی دنیا به خطر افتاده باشد؛ زیرا بر اساس گزارشات اخیر، کمپانی سامسونگ ممکن است موتور جستجوی بینگ را به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض جایگزین گوگل کند.

موتور جستجوی بینگ سال‌هاست که در تلاش است تا خودش را به گوگل برساند، اما اخیراً اوضاع تغییر کرده است. با اتصال سیستم هوش مصنوعی چت‌بات ChatGPT به بینگ، این موتور جستجو حالا هوشمندتر و قدرتمندتر از گذشته است.
این اتفاق برای گوگل خوشایند نیست، زیرا گوگل در مقایسه با هوش مصنوعی ChatGPT محصولی از کمپانی OpenAI، نتوانست به‌طرز شایسته‌ای از هوش مصنوعی خود، Bard رونمایی کرده و آن را به بازار عرضه کند.

 

بینگ

 

 

تاثیر خبر جایگزینی بینگ با گوگل و پروژه‌های پیش‌رو

بر اساس شنیده‌ها، اخبار جایگزینی گوگل با بینگ در دستگاه‌های جدید سامسونگ به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض، کارمندان گوگل را به شدت مضطرب و آشفته کرده است. قرارداد فعلی گوگل با سامسونگ، سود سالانه‌ای بیش از 3 میلیارد دلار برای این کمپانی به ارمغان می‌آورد. و از دست دادن سامسونگ به‌عنوان شریک تجاری، ممکن است منجر به پیروی کردن اپل از سامسونگ در جایگزینی بینگ با گوگل و از دست دادن قرارداد 20 میلیارد دلاری با اپل نیز شود.

پاسخ کمپانی گوگل به آشفتگی‌های پیش آمده، توسعه پروژه موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خودش است. بر اساس اسناد داخلی این کمپانی، گوگل درحال کار بر پروژه Magi و ایجاد تجربه کاربری شخصی‌سازی‌شده‌تری نسبت به نسخه‌های پیشین است.
با اینکه از هوش مصنوعی اختصاصی گوگل، Bard، به اندازه ChatGPT استقبال نشده است، اما به هر دلیل این کمپانی علاقه خاصی به توسعه و بهبود موتورهای جستجوی خود به کمک هوش مصنوعی دارد.

 

منبع: gizmochina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array