آینده پیش‌روی توییتر هنوز قابل پیش‌بینی نیست. درحالیکه این پلتفرم دستخوش تغییرات بسیاری در این مدت‌زمان کوتاه قرار گرفته است، متا تصمیم دارد شانس خود را برای عرضه رقیب جدید توییتر امتحان کند.


به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، و بر اساس ایمیل محرمانه‌ای که به تعدادی از مخاطبین منتخب و صاحبین رسانه ارسال شده است، انتظار می‌رود که از پلتفرم جدید متا در تابستان سال جاری رونمایی شود.

این پلتفرم جدید بر اساس محتوای متنی، کاملاً مستقل عمل خواهد کرد، اما تا حدی در زیرساخت اینستاگرام یکپارچه خواهد شد. کاربران یوزرنیم و احرازهویت اکانت اینستاگرام خود را در این پلتفرم نیز دریافت خواهند کرد و برای تمام دنبال‌کنندگان آنها نوتیفیکشنی مبنی بر دنبال کردن این افراد در پلتفرم جدید نیز ارسال خواهد شد.
پلتفرم جدید متا غیرمتمرکز خواهد بود و همچنین امکان فعالیت همسو با پلتفرم Mastodon که بر اساس پروتکل Activity Pub ساخته شده نیز، وجود خواهد داشت. هنوز برای این پلتفرم نامی اعلام نشده است.

متا قصد دارد که این پلتفرم را ابتدا در اختیار افراد معروف و سرشناس مانند ورزشکاران، بازیگران، تهیه‌کنندگان، تولیدکنندگان و کمدین‌ها قرار دهد.
در ایمیل محرمانه ارسال شده، متا اقرار کرده که دیگر رقبا در روند ساختن پلتفرمی برای جایگزینی توییتر، از جمله BlueSky، Mastodon و غیره از او پیشی گرفته‌اند. اما متا در ادامه همین نوشته به این نکته مهم اشاره کرده است که به دلیل دسترسی به میلیاردها نفر از کاربران به‌وسیله برنامه‌های زیرمجموعه خود (اینستاگرام – فیسبوک – واتسپ – مسنجر) برگ‌برنده مهمی نسبت به دیگر کمپانی‌های توسعه‌دهنده در دست دارد.

متا

جزئیات بیشتر درباره پلتفرم جدید متا

بر اساس گزارش رسانه MoneyControl، اسم رمز این پلتفرم “P92” یا “بارسلونا” درنظر گرفته شده است. متا درباره این اخبار و شایعات مبنی بر توسعه پلتفرم جایگزین توییتر اظهارنظر مشخصی نکرده است، اما در بیانیه‌ ارائه شده به وبسایت MoneyControl، متا چنین گفته بود: “ما در متا درحال تحقیق و توسعه شبکه اجتماعی غیرمتمرکزی برای به اشتراک گذاشتن آپدیت‌های متنی کوتاه هستیم. ما عقیده داریم که این فضای جدید، فرصت خوبی را برای تولیدکنندگان محتوا و افراد سرشناس به ارمغان می‌آورد که به‌واسطه آن درباره علایق خود اظهارنظر کنند.”

به گفته یکی از منابع آگاه، این پلتفرم جدید همسو با قوانین و چارچوب‌های اینستاگرام خواهد بود. همچنین، کاربران می‌توانند با اطلاعات تنظیم شده برای اکانت اپلیکیشن اینستاگرام خود به این پلتفرم جدید نیز لاگین کنند، افراد مسدود شده و کلمات پنهان‌شده در اینستاگرام در این پلتفرم جدید نیز اعمال خواهند شد . همچنین اقدامات امنیتی مانند احراز هویت دومرحله‌ای و گزارش محتوای اسپم نیز در این پلتفرم فعالسازی شده است.

بر اساس یافته‌های این منبع آگاه، هر پیام متنی در این پلتفرم تا 500 کاراکتر محدودیت دارند و امکان آپلود کردن تصاویر، ویدیوهای نهایتاً 5 دقیقه‌ای و همچنین لینک‌های مختلف را دارند.
درست مانند توییتر و دیگر پلتفرم‌های مشابه، در این پلتفرم نیز صفحه اصلی برای لایک، پاسخ‌گویی و بازنشر محتواهای موردعلاقه کاربران وجود دارد.

متا در این باره اظهارنظر بیشتری نکرد، اما این اخبار جدید منتشر شده را تکذیب نیز نکرده است.

ممکن است پروژه در دست رونمایی متا، تیر خلاصی بر پیکر توییتر باشد. ایلان ماسک اخیراً از سِمت مدیرعاملی این پلتفرم کناره‌گیری کرده و لیندا یاکارینو، فردی متخصص در حوزه تبلیغات و با تجربه کاری و عملکرد بسیار خوب را به‌عنوان جایگزین خود منصوب کرده است. یاکارینو به‌زودی کار خود را به‌عنوان مدیرعامل آغاز می‌کند. باید منتظر ماند و دید که آیا توییتر تحت کنترل و نظارت او از این مخمصه نجات پیدا خواهد کرد یا خیر.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array