به گزارش ایران دکونومی، با دستگیری یکی از وابستگان نسبی درجه یک مالک کوروش کمپانی، این شائبه قوت گرفت که مالک اصلی کوروش کمپانی این شخص است. در حالی که گمانه زنی‌ها کماکان ادامه داشت، امیرحسین شریفیان، مقصر اصلی ماجرای کوروش کمپانی، پس از خبر دستگیری پدرش و در نخستین اظهارات از زمان فرار از کشور، خود را مالک اصلی این کمپانی معرفی و هرنوع همکاری پدرش به عنوان مالک و یا دستیار را رد کرد.

او در این مصاحبه که با یکی از پروژه بگیران بدنام مقیم آلمان صورت گرفته، ادعاهایی در دفاع از خود مطرح و رقم بدهکاری خود را از 130 تا 150 میلیارد تومان برآورد نمود که چندان متقاعد کننده به نظر نمی‌رسد.

مالک اصلی کوروش کمپانی مدعی شد که اموال کمپانی توسط مردم ربوده شده و کارمندان تا روز ورود مردم به ساختمان در محل کارشان حضور داشته و تهدید شده‌اند!

تعداد مالباختگان کوروش کمپانی

میزان کلاهبرداری کوروش کمپانی بر اساس برآورد‌های غیررسمی، حدود دو هزار میلیارد تومان تخمین‌زده شده است. اگر فرض کنیم مالباختگان برای خرید آیفون، نفری ۲۰ میلیون پرداخت کرده باشند، تعداد مالباختگان کوروش کمپانی به حدود ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کوروش کمپانی چقدر پول برد؟

میزان کلاهبرداری کوروش کمپانی بر اساس برآورد‌های غیررسمی، حدود دو هزار میلیارد تومان تخمین‌زده شده است.

پروژه اعتماد سازی کوروش کمپانی از کانال سلبریتی‌ها

برخی از چهره‌های سینمای ایران از جمله الهام حمیدی، نیوشا ضیغمی، یوسف صیادی، رضا شفیعی جم، مریم مومن، یوسف تیموری و خیلی از دیگر سلبریتی ها و اینفلونسرها و حتی ورزشکارانی مثل هادی چوپان، خواهران منصوریان و… از کوروش کمپانی حمایت و برای آن تبلیغ کردند.

بسیاری از چهره‌هایی که اقدام به تبلیغ کوروش کمپانی کردند، در پست و ویدیوهایی در اینستاگرام از مالباختگان عذرخواهی کرده‌اند. مردم از کانال سلبریتی ها به این کمپانی اعتماد کرده، روی حساب خیلی از این‌ چهره‌ها خرید کردند و طبیعی است که عصبانی باشند. سوال اینجاست که عذرخواهی این عزیزان برایشان پول می‌شود؟!

مالک کوروش کمپانی کیست؟

امیرحسین شریفیان، متولد ۲۱ آذر ۱۳۷۵ در خلخال است. فردین شریفیان پدر امیر حسین شریفیان است. شرکت کوروش کمپانی با مدیریت امیرحسین شریفیان، با تبلیغات گسترده توسط اینستاگرام و تلگرام و حتی رپورتاژ در بعضی از سایت‌های خبری و استفاده از افراد مشهور مثل بازیگران، فوتبالیست ها و… سعی بر اعتماد سازی کرد.

کوروش کمپانی کجاست؟

شرکت کوروش پردازان آی سا (برند تجاری کوروش کمپانی) در سال 1397 خورشیدی، توسط امیرحسین شریفیان در استان تهران پایه گذاری شد. دفتر اصلی این کمپانی در غرب تهران و در محدوده بلوار فردوس شرق قرار دارد.

کوروش کمپانی چه بود؟

کوروش کمپانی یکی از شرکت‌های فروش آیفون است که با تبلیغات بسیار از طریق اینفلوئنسرها و هنرمندان معروف، سعی کرد محصولات خود را به فروش برساند. این شرکت به مردم وعده می‌داد که آیفون ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومانی را به قیمت ۲۰ میلیون تومان به مردم خواهد فروخت. کوروش کمپانی دلیل این قیمت پایین‌تر را حذف واسطه‌ها و رساندن مستقیم دستگاه‌های گوشی موبایل به مردم عنوان می‌کرد. به این ترتیب این شرکت مبالغی را به عنوان مبلغ پیش خرید از شهروندان دریافت و از آنجا که قسمت‌ها مناسب به نظر می‌رسید این موضوع به سرعت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پخش شد و تعداد زیادی از مردم از این شرکت خرید کردند.

مشتریان کوروش کمپانی تا مهرماه 1402، حداقل سفارش‌های خود را با تاخیر زیاد و بدقولی‌های متعدد تحویل گرفتند، اما از نیمه مهرماه، وقتی قیمت دلار بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بالا رفت، کار کوروش کمپانی گره خورد. دقیقا طبق هشدار‌های پرتکرار درباره ماهیت کسب‌وکار‌های متکی بر فرمول پانزی!

فرمول پانزی تا وقتی چرخه جذب قربانی جدید تداوم داشته باشد به‌کار خود ادامه می‌دهد. در این دوره ظاهر کار بدون عیب و نقص است، اما به‌محض اینکه سرعت ورود منابع جدید کند شده یا به‌طور کامل توقف پیدا کند، سیستم پانزی از هم می‌پاشد و سرمایه‌گذاران امیدوار به مالباخته مغموم تبدیل می‌شوند.

ورود اینترپل به ماجرای کوروش کمپانی

امیرحسین شریفیان پیش از شروع پرونده به ترکیه فرار کرد و محل اختفای کنونی او مشخص نیست. پلیس اینترپل رسیدگی به پرونده کلاهبرداری کوروش کمپانی را در دستور کار خود قرار داده است، چرا که مدیرعامل این شرکت به خارج از کشور متواری شده است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array