به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، ایلان ماسک اخیراً با انتشار پستی تازه از جدیدترین قابلیت پلتفرم X (توییتر سابق)، یعنی پخش زنده ویدیویی (لایو استریم) رونمایی کرده است.

ایلان ماسک، مؤسس کمپانی X Corp و مالک کمپانی X، در روز جمعه با انتشار اخباری جدید در حساب کاربری خود، نوید افزوده شدن قابلیتی تازه و پرطرفدار را به طرفداران این شبکه اجتماعی داد.
او که هنوز درگیر مراحل ری‌برندینگ توییتر به X است؛ روز گذشته ویدیوی زنده‌ای را با حضور تعدادی از کارمندان این کمپانی به‌اشتراک گذاشته بود که توانست توجه بیش از 4.9 میلیون نفر از کاربران را جلب کند.

زنده
پست اطلاع‌رسانی قابلیت لایو استریم X در لحظه نگارش این خبر بیش از 11.4 میلیون بار مشاهده شده است!

اولین ویدیوی پخش زنده در پلتفرم X

سپس در پستی دیگر، ماسک اطلاعات بیشتری درباره نحوه عملکرد و به‌اشتراک‌گذاری ویدیوهای لایو استریم منتشر کرد و نوشت که از این پس کاربران X می‌توانند با استفاده از آیکون دوربین آبی رنگ، ویدیوی زنده خود را در این پلتفرم منتشر کنند.

ماسک در پست روز جمعه خود نوشته بود: “قابلیت لایو استریم به خوبی کار می‌کنه. کافیه برای پخش زنده ویدیو، آیکون دوربین رو انتخاب کنین.”

شایان ذکر است که در دو ساعت ابتدایی انتشار این اعلامیه، پست ماسک توانست بیش از 3.5 میلیون ویو (تعداد مشاهده) و بیش از 40 هزار بار تعامل به‌دست آورد.

زنده
نمایی از اولین ویدیوی لایو استریم پلتفرم X با حضور ماسک و تیم او. این ویدیوی کوتاه تقریباً 50 میلیون بار تماشا شده است!

اطلاع‌رسانی ماسک درباره قابلیت پخش لایو استریم از طریق پلتفرم X، پس از پخش زنده ویدیویی کوتاه از او و تیمش به مدت کمتر از یک دقیقه در روز گذشته، منتشر شده بود.

ایلان ماسک دو روز پیش از افزوده شدن قابلیت جدید دیگری برای مشترکین اشتراک X بلو (توییتر بلوی سابق) خبر داده بود. براساس گفته‌های ماسک، کاربران احراز هویت شده قادر خواهند بود که به‌صورت مستقیم ویدیوهای مدنظر خود را از این پلتفرم دانلود کنند. البته به شرطی که سازنده آن محتوا اجازه این سازوکار را از بخش تنظیمات/اشتراک‌گذاری داده باشد.

همچنین در پاسخ به یکی از کاربران، ماسک تأکید کرده بود که قابلیت لایو استریم X هنوز جای کار بسیاری دارد.

پیش‌روی روند ری‌برند توییتر به X

روند ری‌برند توییتر با سرعت بسیار زیادی درحال پیش‌روی است. پس از تغییرات ظاهری این بار نوبت به تغییرات ساختاری رسیده است. تغییراتی مانند امکان مخفی کردن تیک احراز هویت برای کاربران X بلو و یا تغییر نام سرویس TweetDeck به XPro.

ایلان ماسک که چند ماه پیش از سِمت خود به‌عنوان مدیرعامل این شبکه اجتماعی کناره‌گیری کرده و لیندا یاکارینو را جایگزین خود کرده بود؛ از آن زمان در نقش مدیر ارشد اجرایی و تکنولوژی ظاهر شده است.

پس از روی کار آمدن یاکارینو و با بهره‌گیری از تجربه او در زمینه تبلیغات؛ این دو با همکاری هم در تلاش هستند تا نسخه توییتر 2.0 یا X: “اپلیکیشن همه‌چیز” را با تمرکز بر ایجاد قابلیت‌ها و امکانات جدیدی مانند سیستم‌های پرداختی و کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات؛ بنیان‌گذاری کنند.

ماه گذشته ماسک اعلام کرده بود که میزان کسب درآمد این کمپانی از تبلیغات در این چند ماه بیش از 50% افت داشته است؛ اما سخنان اخیر او حاکی از رشد بی‌سابقه کاربران این پلتفرم است. به گفته ماسک X به رکورد جدید 540 میلیون کاربر فعال روزانه دست یافته، آن هم درست در روزهایی که Threads، جدیدترین رقیب این پلتفرم نیمی از کاربران خود را از دست داده است!

منبع: gadgets360

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array