به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روزنامه فایننشال تایمز روز سه شنبه 29 فروردین به نقل از «کلودیا بوخ» ناظر ارشد بانکی گزارش داد؛ بانک مرکزی اروپا (ECB) از وام دهندگان خواسته است که به دلیل افزایش خطرات تجارت در روسیه، خروج خود را از این کشور تسریع بخشند.

«بوخ» که در ژانویه 2024 رئیس بخش نظارتی بانک مرکزی اروپا شد، گفت: «تیم او همچنان به فشار بر بانک‌های اروپایی برای کاهش فعالیت و خروج از روسیه ادامه می‌دهد.»

تعدادی از بانک‌های خارجی، روسیه را در دو سال گذشته به دلیل تحریم های غرب ترک کرده‌اند. با این حال، چندین بانک منطقه یورو، به فعالیت خود در این کشور ادامه داده‌اند که عبارتند از: Raiffeisenbank و UniCredit Bank که زیرمجموعه های Raiffeisen Bank International (RBI) اتریش و UniCredit ایتالیا هستند. هر دو این بانک‌ها نقش مهمی در اقتصاد روسیه ایفا کرده و امکان پرداخت یورو به این کشور را فراهم می‌سازند. آنها تنها بانک‌های خارجی موجود در فهرست 13 موسسه اعتباری مهم سیستم بانک مرکزی روسیه هستند.

به گفته «بوخ» بانک‌های اتحادیه اروپا از ابتدای درگیری اوکراین فعالیت‌های خود را به نصف کاهش و به افرادی که هنوز در آن حضور دارند، اعلام کرده‌اند فعالیت‌های خود را کاهش و استراتژی‌های خروج داشته باشند.

تا به حال گروه RBI، که مالک بانک Raiffeisen است، در برابر درخواست‌های آمریکا و اتحادیه اروپا برای تسریع خروج از روسیه مقاومت کرده است. این بانک اتریشی در ماه مارس گذشته (2023) اعلام کرد که پس از افزایش فشار از سوی دولت‌های غربی، قصد دارد تجارت خود با روسیه را تا سپتامبر متوقف کند.

منبع: RT

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array