به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، حکم ممنوعیت فروش جدیدترین ساعت‌های Apple Watch کمپانی اپل که به‌تازگی توسط مرکز تجارت بین‌الملل (ITC) صادر شده بود؛ رسماً از روز گذشته اجرایی شد.

در نتیجه شکایت کمپانی فناوری‌پزشکی Masimo، مرکز تجارت بین‌الملل (ITC) حدود دو ماه گذشته اعلام کرده بود در پی نقض پتنت‌های تکنولوژی اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون این شرکت توسط اپل، فروش برخی مدل‌های ساعت هوشمند Apple Watch باید هرچه سریع‌تر متوقف شود.

به گفته مرکز ITC، تنها حکم ریاست‌جمهوری می‌توانست از اجرایی شدن این ممنوعیت فروش جلوگیری کند. جو بایدن برای وتو کردن این دستور تا تاریخ 25 دسامبر 2023 (4 دی‌ماه 1402) فرصت داشت اما با توجه به اخبار اخیر، دولت آمریکا تصمیم گرفته در این مسئله هیچ‌گونه دخالتی نداشته باشد.

پس از اینکه دولت رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، جو بایدن روز گذشته (26 دسامبر 2023) اعلام کرد که قصدی برای تغییر این حکم ندارد؛ اپل رسماً مجوز فروش ساعت‌های هوشمند Apple Watch Series 9 و Apple Watch Ultra 2 در آمریکا را از دست داد.

البته که کمپانی اپل در عین ابراز مخالفت شدید خود با حکم صادر شده به نفع شرکت Masimo، فروش آنلاین و حضوری این دو مدل ساعت را از هفته گذشته متوقف کرده بود.
همچنین تلاش‌های اخیر برای به تأخیر انداختن و یا جلوگیری از ممنوعیت فروش این ساعت‌ها نیز با شکست مواجه شد و مرکز ITC اعلام کرد “درخواست اپل برای جلوگیری از اجرایی شدن دستورات اصلاحی در زمان انتظار تجدیدنظر یا دستور نهایی دولت، رد خواهد شد”.

Apple Watch

خداحافظی فعلی با جدیدترین مدل‌های Apple Watch

شایان ذکر است که بحران پیش‌آمده اپل تنها گریبانگر بازار آمریکا خواهد شد و بر روند عرضه و فروش این دو مدل ساعت Apple Watch در دیگر نقاط جهان اختلالی وارد نخواهد کرد.

همچنین ممنوعیت فروش این ساعت‌ها تنها در فروشگاه‌های اپل‌استور واقع در آمریکا اجرایی خواهد شد و مشتریان و علاقه‌مندان همچنان می‌توانند باقی‌مانده موجودی فروشگاه‌های متفرقه مانند والمارت را خریداری نمایند. اما از آنجایی که این فروشندگان هم دیگر نمی‌توانند این محصولات را تهیه و مجدداً موجود کنند، فروش این ساعت‌ها به‌زودی در این فروشگاه‌ها نیز متوقف خواهد شد.

اپل درحال‌حاضر به دنبال راه‌حل‌هایی برای دور زدن این ممنوعیت است و حتی شنیده‌ها حاکی از آن هستند که اپل حتی دست به دامان توسعه آپدیت‌های نرم‌افزاری نیز شده است.
اما به باور جو کیانی، مدیرعامل شرکت Masimo، آپدیت نرم‌افزاری راه‌حل نقض پتنت سنسور اکسیژن خون نمی‌باشد و اپل چاره‌ای جز طراحی مجدد بخش سخت‌افزاری این محصولات را ندارد.

با اینکه تا اطلاع‌ثانوی فروش ساعت‌های Apple Watch سری 9 و مدل Ultra 2 در آمریکا متوقف شده است؛ اما مدل SE به‌ دلیل اینکه فاقد سنسور اندازه‌گیری اکسیژن خون است، همچنان به بازار عرضه خواهد شد.

در هرصورت، پیدا کردن راه‌حلی که چاره باز کردن این گره باشد برای کمپانی اپل زمان‌بر خواهد بود و در فروش ساعت‌هایی که به‌تازگی در اواخر تابستان در رویداد Wonderlust رونمایی شده بودند؛ وقفه خواهد انداخت.
جدا از بحران بزرگ و خلأ پیش‌آمده در کسب‌درآمد اپل از این محصولات؛ زمان زیادی برای توسعه و ارائه آپدیت نرم‌افزاری و دریافت تأییدیه‌های قانونی لازم است و شاید تا مدت طولانی‌ای شاهد بازگشت جدیدترین Apple Watchها به بازار آمریکا نباشیم.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array