به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، از این پس مشترکین سرویس اشتراکی X Premium امکان مخفی کردن تیک آبی احراز هویت خود را نخواهند داشت. این تغییر در سیاست‌های استفاده از شبکه اجتماعی X، به‌تازگی و پس از اقدام جنجالی ایلان ماسک اعمال شده است.

مدتی پیش مالک این شبکه اجتماعی اعلام کرده بود که کاربرانی که دارای 2500 دنبال‌کننده تأیید‌شده هستند؛ به‌صورت رایگان اشتراک ماهانه X Premium و تیک آبی احراز هویت را دریافت خواهند کرد.
اما حالا این پلتفرم تصمیم گرفته یکی از قابلیت‌های این اشتراک پولی را به‌کلی حذف کند. براساس نوتیفیکیشنی که در چند روز گذشته به دست برخی از کاربران واجد شرایط رسیده بود؛ از این پس امکان مخفی کردن تیک آبی احراز هویت در شبکه اجتماعی X وجود نخواهد داشت.

تیک آبی توییتر

دیگر راهی برای مخفی کردن تیک آبی در X وجود ندارد

این پلتفرم در تابستان سال 2023 این قابلیت را به‌صورت اختیاری در دسترس کاربران اشتراکی قرار داده بود و حالا تصمیم به بازپس گرفتن آن گرفته است. هنوز مشخص نیست که کمپانی ایلان ماسک دقیقاً به چه دلیلی به این فکر افتاده و چه زمانی این تصمیم را عملی خواهد کرد.

تیک آبی احراز هویت در شبکه اجتماعی متن‌محور توییتر زمانی برای خود یک نماد مورداعتماد به‌حساب می‌آمد. اما پس از تصاحب این کمپانی توسط ماسک و ری‌برند آن به X، و سپس معرفی سرویس‌های اشتراکی پولی، “تیک آبیِ خریدنی” دیگر مانند گذشته قابل‌اطمینان نبود.
این تیک احراز هویت که در دو رنگ آبی و طلایی به کاربرانی مانند افراد مشهور، هنرمندان و خبرنگاران، سیاستمداران و سازمان‌های دولتی اعطا می‌شد؛ حالا با پرداخت هزینه‌ای ماهانه در دسترس همه افراد قرار دارد. این تیک دیگر نمادی از “معتبر” بودن اکانت X مدنظر نیست؛ بلکه نمادی از خریداری کردن اشتراک X Premium می‌باشد.

از زمان تغییر رویه کاربرد این نماد احراز هویت، بسیاری از کلاهبرداران و جاعلین اینترنتی نیز از تیک آبی X برای گمراه کردن دیگر کاربران سوءاستفاده کرده‌اند. درنهایت شبکه اجتماعی X تیک آبی احراز هویت خود را در اختیار اکانت‌های دارای بیش از 1 میلیون دنبال‌کننده قرار داد که شامل بیشتر سلبریتی‌ها و افراد مشهور می‌شود.


اما همین هفته گذشته بود که این نماد به‌صورت ناخواسته به کاربران عادی هم تقدیم شد! اکانت‌های دارای بیش از 2500 یا 5000 هزار دنبال‌کننده تأیید‌شده (مشترک X Premium) به‌صورت رایگان این تیک آبی و اشتراک سرویس پولی این پلتفرم را دریافت کردند.

با اینکه ماسک اعلام کرده بود قصد چنین کاری را دارد؛ اما درنهایت بسیاری از کاربران به این تصمیم اعتراض کرده و گفته بودند خواهان این نماد نیستند. بسیاری از کاربرانی که اشتراک Premium و Premium Plus را از این کمپانی هدیه گرفته بودند؛ تصمیم گرفتند برای دور زدن این لطف ناخواسته، تیک آبی خود را از دید بقیه مخفی کرده و ظاهر اکانت خود را به حالت قبلی دربیاورند.
اما با حذف کامل این قابلیت از X، دیگر جایی برای پنهان کردن این نماد وجود نخواهد داشت!

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array