به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به‌نظر می‌رسد شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) روند اعطای تیک آبی رایگان را به کاربران واجد شرایط خود آغاز کرده است!

ایلان ماسک، مالک این پلتفرم هفته گذشته با انتشار پست جدیدی اعلام کرده بود که به‌زودی کاربرانی که دارای بیش از 2500 دنبال‌کننده تأیید‌شده هستند؛ تیک آبی احراز هویت معروف را به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد. منظور از “تأیید‌شده” کاربران اشتراکی سرویس X Premium است.
در این برنامه جدید X، مهم نیست که تعداد کل دنبال‌کنندگان شما عددی نجومی و بزرگ باشد و یا اینکه کاربر فعال و مورد توجهی در این شبکه اجتماعی باشید؛ تنها شرط دریافت تیک آبی رایگان این است که 2500 نفر کاربر اشتراکی X Premium حساب کاربری شما را دنبال کنند.

تیک آبی X

چه کسانی تیک آبی X را دریافت کرده‌اند؟

براساس پست چندین نفر از کاربران و خبرنگاران فعال در این شبکه اجتماعی، X روند اعطای تیک آبی رایگان را آغاز کرده است. این اقدام با واکنش‌های متفاوتی از سوی کاربران مواجه شده و برخی با نارضایتی اعلام کرده‌اند تمایلی به داشتن این نشان و عضویت رایگان X Premium نداشته‌اند.
همچنین ماسک اعلام کرده بود کاربرانی که بیش از 5000 دنبال‌شونده تأیید‌شده داشته باشند؛ علاوه‌بر تیک آبی عضویت رایگان در سرویس اشتراکی X Premium+ را نیز دریافت خواهند کرد.

اشتراک توییتر

همانطور که در سال گذشته اعلام شده بود، دو اشتراک Premium و Premium+ به‌ترتیب ماهانه 8 و 16 دلار برای کاربران هزینه‌بردار است. اما عده زیادی از افراد حالا به‌صورت رایگان به امکانات این سرویس از جمله هوش مصنوعی Grok AI، تماس صوتی و تصویری، انتشار مقاله‌های خبری طولانی و غیره دسترسی دارند.

همین چند سال پیش بود که دریافت تیک آبی (و تیک طلایی) در توییتر یک نشانه مثبت و مورداحترام تلقی می‌شد. قبل از اینکه کمپانی توییتر توسط ماسک خریداری شده و با ری‌برند به X به کار خود ادامه دهد؛ تیک آبی این شبکه اجتماعی فقط به افراد مشهور و معروف از جمله سیاستمداران، اینفلوئنسرها، هنرمندان، خبرنگاران و غیره اعطا می‌شد و راهی برای احراز هویت افراد سرشناس از اکانت‌های معمول بود.
تیک آبی توییتر راه مناسبی برای تشخیص و تأیید‌ صحت محتوا و اخبار منتشر شده در این پلتفرم بود اما حالا که طیف گسترده‌ای از خدمات X به‌صورت پولی و اشتراکی در اختیار همه کاربران قرار می‌گیرد؛ این نشان دیگر اعتبار گذشته خود را ندارد.

تیک آبی توییتر

خبرنگار ارشد Business Insider که ناخواسته این تیک آبی رایگان را دریافت کرده با طعنه نوشته است: “این مجازات من برای زیادی فعالیت و پست کردنه!”. همچنین به گفته برخی کاربران، شبکه اجتماعی X با ارسال پیامی به افراد واجد شرایط اطلاع داده که اکانت آنها به دلیل داشتن 2500/5000 دنبال‌کننده تأیید‌شده در لیست دریافت این نشان به‌صورت رایگان قرار گرفته است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array