در بخش اول مقاله، دو مورد از راه‌های غلبه کردن بر چالش‌های دیجیتال مارکتینگ را شرح دادیم. در ادامه مطلب، دو مورد باقی‌مانده را بررسی خواهیم کرد.

 

3 راهکار‌های جدید را امتحان کنید

به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  44 درصد از مدت زمانی که افراد از تلفن‌های همراه خود استفاده می‌کنند، صرف برنامه‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی می‌شود. اگر کاربران هرروز در جستجوی برندهای جدید هستند و درباره آن با اعضای خانواده و دوستانشان صحبت می‌کنند، چرا ما با آنها در ارتباط نباشیم؟

استفاده از بازاریابی گفتگومحور، راه جدیدی برای بازاریاب‌هاست که می‌توانند از طریق آن راه‌های تعامل با مشتریان را گسترش دهند.

از مشتریان دعوت کنید تا با استفاده از برنامه‌های پیام‌رسان معمول با شما در ارتباط باشند. همچنین با طرح سؤالاتی می‌توانید آنها را به سمت محصولات و یا خدمات موردنظرشان هدایت کنید. این روش، راه‌حلی برای قوانین جدید اعمال شده در مورد محدودیت جمع‌آوری داده‌ها و در نتیجه محافظت از حریم شخصی کاربران است؛ زیرا با استفاده از این راهکار شما مستقیماً از خود مشتری، و با رضایت ایشان کسب اطلاع می‌کنید.

جمع‌آوری اطلاعاتی که در اختیار شما قرار داده می‌شود، نه تنها به افزایش دانش شما درباره آنها منجر می‌شود، بلکه به شما کمک می‌کند تا در آینده پیشنهادات شخصی‌سازی شده‌تری به آنها ارائه دهید، و دستیار هوش مصنوعی خود را تحت آموزش‌های مفیدتری برای تعامل با مشتریان قرار دهید.

برای تغییر مسیر به سمت چنین راهکاری، ابتدا با شناسایی کاربرد آن شروع کنی؛ به طور مثال استفاده تجاری و یا فرآیند جذب مشتری. سپس راه ارتباطی مناسب کاربرد موردنظرتان و مخاطب هدف را انتخاب کنید، و نقطات ورود صحیح برای هر یک از آنها را تشخیص دهید. بعد از آن، چت‌بات (روبات گفتگو) را طراحی کنید که خصوصیت‌های اخلاقی انسان‌وار داشته باشد و با استفاده از هوش مصنوعی مکالمه‌محور، فرآیند یادگیری و ارتقای آن را بهبود بخشید.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

4 روی شخصی‌سازی کردن سرمایه‌گذاری کنید.

درنهایت، چون امروز مشتریان در جستجوی تجربیات شخصی‌سازی در برندها هستند، راهکاری دیگر برای فائق آمدن بر چنین چالشی، سرمایه‌گذاری بر ابزار شخصی‌سازی در وبسایت‌ها و راه‌های جایگزین برای جمع‌آوری داده و شناخت بهتر کاربران و ایجاد تجربه‌های کاربری بهتر است. بازاریاب‌ها می‌توانند با استفاده از نظرسنجی‌های پس از ثبت سفارش و خرید، درباره چگونگی شناخت برندشان توسط مشتری اطلاعات کسب کنند و با استفاده از چنین بازخوردهایی بیزینس خود را ارتقاء دهند.

 

نتیجه‌گیری

بازاریاب‌های امروزه، چالش‌های بسیاری در پیش‌ رو دارند: افول کانال‌های ارتباطی، محدودیت جمع‌آوری داده، تغییر سلایق مشتریان و غیره. اما فرصت شکست دادن و موفق شدن در برابر این چالش‌ها نیز وجود دارد.

بازاریاب‌هایی که قصد استفاده از راهکارهای جدید برای جذب مخاطب را دارند، باید به جاهایی که مشتریانشان در آن وقت صرف می‌کنند رجوع کنند، و از پلتفرم‌هایی مانند برنامه‌های پیام‌رسان که روزانه از آن استفاده می‌کنند بهره گیرند.

بازاریاب‌ها باید به اشباع کردن اینترنت با بنرهای تبلیغاتی، راهی برای شخصی‌سازی کردن محصولات و پیشنهاداتشان به مشتری پیدا کنند. راهکارهایی که حریم شخصی کاربران را در اولویت می‌گذارد را مدنظر داشته باشید و سپس کانال‌های ارتباطی مناسب برای ارتباط با مشتریان را شکل دهید.

روی هم رفته، اگر استراتژی‌های گذشته دیگر برایتان کارآمد نیستند، خلاقانه و هدفمندانه بیندیشید و راه‌های جدیدی برای تعامل با مشتریان خود در آینده تدارک ببینید.

 

منبع: Forbes

نویسنده مقاله: مکس کوزیولک – مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار Spectrm

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array