عرصه بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ بسیار اشباع شده است. بازاریابی سنتی و کلامی، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی از طریق تبلیغات نمایشی (بنرهای موجود در وبسایت‌ها ، اپلیکیشن ها و… ) درحال از رونق افتادن هستند و در نتیجه، توجهی جلب نمی‌کنند.

پیشی گرفتن از تمایلات و علایق همیشه در حال تغییرِ مشتریان کار سختی است. و اگر هم بتوانید توجه مشتری را به خود جذب کنید، چطور محصولی متفاوت طراحی و تولید خواهید کرد که چشمگیر باشد و باعث شود مشتری از شما خرید کند؟

 

1- از رونق افتادن کانال‌های تبلیغاتی گذشته و چالش‌های مربوط به حریم خصوصی، بوجود آوردن مسیرهای تازه‌ای را ایجاب می‌کند.

بسیاری از مردم دیگر از مسیرهای گذشته به موفقیت دست نمی‌یابند. جلب توجه کردن در بین مقاله‌های خبری گوناگون و صندوق ایمیل شلوغ، کار دشواری است و بازاریاب‌ها نیز از این چالش سربلند بیرون نمی‌آیند. مردم شاهد از رونق افتادن کانال‌های دیجیتال مارکتینگ و افول شبکه‌های اجتماعی هستند.

فقط جلب توجه مشتریان نیست که چالش‌برانگیز است، بلکه افزایش نگرانی مشتریان درباره جمع‌آوری داده و حریم خصوصی، منجر به همین شرایط شده است. در نتیجه، بسیاری از وبسایت‌ها دسترسی کوکی‌های واسطه را قطع کرده و تلفن‌های همراه سیستم‌عامل خود را در جهت حفاظت از حریم شخصی کاربران آپدیت کرده‌اند.

همه این اتفاقات میزان اطلاعات و داده‌های جمع‌آوری شده درباره مشتریان را به شدت محدود می‌کند. بسیاری از بازاریاب‌ها معتقدند که این مقررات جدید سبب کاهش عملکرد استراتژی‌های بازاریابی آنها شده و در نتیجه مجبور به یافتن راه‌های جدیدی برای جمع‌آوری داده درباره مشتریانشان شده است.

 

دیجیتال مارکتینگ

 

به طور کلی، بازاریاب‌ها به سبب این افول و محدودیت‌های جدید، مسیر سخت‌تری برای جذب مخاطب دارند. ناتوانی در ارجاع دادن، حتی تشخیص اینکه تلاش‌ها فایده‌ای دارند یا خیر را هم سخت می‌کند. بازاریاب‌ها می‌گویند که حفظ مشتریان باقی‌مانده و تلاش برای اینکه از برند آنها خرید کنند نیز به کاری دشوار تبدیل شده است.

جالب توجه مخاطبی که هرروز با خبرهای تازه و پست‌های گوناگون احاطه می‌شود، کارآسانی نیست. اما این به آن معنی نیست که بازاریاب‌ها باید از این کانال‌های بازاریابی و تبلیغاتی دست بکشند؛ بلکه باید به سادگی راه تازه‌ای برای گرفتن بهترین نتیجه از آنها پیدا کنند.

 

2- بیزینس خود را به روال همیشگی ادامه دهید.

به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، یکی از بهترین راه‌ها برای جلب مخاطب این است که بیزینس خود را به طرز معمول ادامه دهید و در استراتژی‌های فعلی خود تغییرات سازنده‌ای اعمال کنید. این شامل ادامه دادن کمپین‌های افزایش بازدید در وبسایت، جستجو کردن، ایمیل و تبلیغات نمایشی است.

با این حال بهتر است برای ارتقاء و بهبود نسخه تلفن همراه وبسایتتان سرمایه‌گذاری کنید و نیروهای مهندسی را به کار گیرید تا مشتریان بتوانند محصول مورد نظر خود را راحت‌تر بیابند. همچنین کوکی‌های بدون واسطه را در سایت راه‌اندازی کنید و از حریم خصوصی مشتریان محافظت کنید. شما می‌توانید اقداماتی در جهت آمارگیری و بررسی عوامل منجر به محدودسازی داده‌ها نیز انجام دهید.

 

در بخش بعدی مقاله، این بحث را با بررسی دو مورد دیگر به پایان خواهیم رساند.

منبع: Forbes

نویسنده مقاله: مکس کوزیولک – مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار Spectrm

مترجم: مائده هاشمی

ویراستار: تارا هدایتی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array