به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، شنیده‌های اخیر حاکی از انتشار نسخه جدید آفیس در سال 2024 هستند. این نسخه مستقل با عنوان “آفیس 2024” نیازی به خرید اشتراک نیز نخواهد داشت.

کمپانی مایکروسافت قصد دارد در یک اقدام بی‌سابقه، نسخه مستقل و لایسنس دائمی برنامه آفیس 2024 را در سال آینده میلادی منتشر کند. در حال حاضر کارمندان مایکروسافت درحال طی کردن روند آزمایشی پیش‌نمایش این نسخه هستند و آفیس 2024 از طریق کانال “DevMain” در دسترس قرار گرفته است.
این نرم‌افزار احتمالاً در سه‌ماهه سوم یا چهارم سال 2024 به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد، و دیگر خبری از نسخه اشتراکی و پولی آن نخواهد بود.

در سال‌های اخیر، این کمپانی سرویس “مایکروسافت 365” که در گذشته “آفیس 365” نام داشت را به‌صورت اشتراکی در اختیار کاربران عادی و مشتریان سازمانی خود قرار داده است. با خرید اشتراک و پرداخت هزینه‌ها به‌صورت ماهانه و یا سالانه، جدیدترین نسخه از نرم‌افزارهای Word، Excel، Powerpoint و غیره به مشترکان عرضه می‌شود.

آفیس 2024

آفیس 2024، نجات‌بخش مشتریان سازمانی

اما لایسنس اشتراکی و پولی نرم‌افزارهای آفیس معمولاً مورد پسند همه کاربران و خصوصاً کسب‌وکارها نیست و به‌نظر می‌رسد که بالاخره این اخبار به گوش خودِ مایکروسافت هم رسیده است. این غول ردموندی قصد دارد نسخه لایسنس دائمی آفیس را به‌صورت یک پکیج مستقل و در قالب “آفیس 2024” نیز منتشر کند.

با توجه به اینکه بسیاری از افراد و مشتریان سازمانی ترجیح می‌دهند تا فقط یکبار برای همیشه بابت خرید یک محصول و دریافت خدمات مذکور پول بدهند، مایکروسافت تصمیم گرفته به نیاز این قشر از مشتریان خود نیز رسیدگی کند. هرچند به گفته برخی افراد مطلع “آفیس 2021” آخرین نسخه لایسنس دائمی این محصول بوده، اما طبق گزارشات جدید به‌دست آمده، ظاهراً نسخه جدیدی نیز در راه است.

شایان ذکر است که هنوز دقیقاً مشخص نیست نسخه دائمی “آفیس 2024” شامل چه ویژگی‌ها و امکاناتی باشد، اما احتمالاً علاوه‌بر بهبود عملکرد، برخی از بزرگ‌ترین ویژگی‌هایی که هم‌اکنون در دسترس مشترکین مایکروسافت 365 قرار دارد را نیز به همراه خواهد داشت.

آفیس 2024

با اینکه هنوز خبر رسمی عرضه این نسخه دائمی منتشر و یا تأیید نشده است؛ اما برای اولین بار در پیش‌نمایش داخلی داده‌های لایسنسی مایکروسافت آفیس شواهدی از این نسخه جدید کشف شده است.
سپس کارشناسان وب‌سایت تخصصی XDA-Developers توانستند با کمی دردسر این نسخه را برای اولین بار نصب کرده و نگاهی اجمالی به آفیس 2024 داشته باشند.

انتشار نسخه جدید آفیس 2024 نویدبخش اخبار خوش برای کاربرانی است که ترجیح می‌دهند مجوز دائمی نرم‌افزارهای خود را یکبار برای همیشه تهیه کرده و از خریدن اشتراک‌های محدود و مدت‌دار بیزار هستند. این خبر همچنین نشان‌دهنده تعهد کاری مایکروسافت به پشتیبانی و ارائه نسخه‌های مستقل آفیس در سال‌های پیش‌روست. حتی اگر تمرکز اصلی این کمپانی بر روی ارائه نسخه اشتراکی و پولی باشد؛ رسیدگی به نیازهای مشتریانی که ترجیح متفاوتی دارند از قلم نخواهند افتاد.

پیش‌بینی می‌شود در رویداد همین هفته مایکروسافت با نام Ignite، جزئیات و اطلاعات بیشتری از این پکیج مستقل منتشر شود. رویداد تخصصی Microsoft Ignite در روزهای 15 و 16 نوامبر (24 و 25 آبان – به‌صورت آنلاین) و 14 تا 17 نوامبر (23 الی 26 آبان – به‌صورت حضوری) با تمرکز بر هوش مصنوعی، تکنولوژی، زیرساخت‌های امنیتی ارتباطات جهانی در شهر سیاتل برگزار خواهد شد.

یکی دیگر از اخبار هیجان‌انگیز رویداد Ignite، توسعه و رونمایی از اولین تراشه هوش مصنوعی تخصصی خودِ مایکروسافت است. این غول تکنولوژی امیدوار است بتواند در چند روز آینده از اولین تراشه‌های هوش مصنوعی خود رونمایی کند. این حرکت مایکروسافت به‌عنوان اقدامی استراتژیک برای کاهش میزان وابستگی این شرکت به محصولات پیشرفته کمپانی انویدیا تلقی می‌شود.

ماه‌هاست که پردازنده‌های GPU انویدیا تقاضای بسیاری دارند و میزان محصولات موجود برای تأمین نیازهای شرکت‌های مختلف به‌هیچ عنوان کافی نیست. به همین منظور، کمپانی مایکروسافت تصمیم گرفته خودش دست‌به‌کار شده و این وابستگی را از بین ببرد. تراشه هوش مصنوعی ساخت مایکروسافت، با اسم رمزی Athena (آتنا)، برای استفاده در سرورهای دیتاسنترها طراحی و تولید شده است. انتظار می‌رود که این تراشه با تراشه پرچمدار کمپانی انویدیا یعنی H100 GPU رقابت کند.

منبع: xda-developers

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array