به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، یک آژانس تبلیغاتی به‌نام X Social Media به‌دلیل ایجاد سردرگمی در بازار و کاهش چشمگیر درآمد و فروش خود از شبکه اجتماعی X شکایت کرده است! ایلان ماسک مدتی پیش رسماً روند اداری و قانونی ری‌برند توییتر به X را طی کرده بود و همین اقدام باعث بروز واکنش‌های منفی بسیاری از سوی کاربران و کارشناسان شد.

بالاخره دردسری که انتظار می‌رفت اتفاق افتاد: یک آژانس تبلیغاتی معتبر به‌نام X رسماً از ایلان ماسک و کمپانی X Corp در دادگاه فدرال آمریکا شکایت کرده است.
آژانس تبلیغاتی X Social Media LLC، یک آژانس تبلیغاتی ساکن در ایالت فلوریداست که مدعی شده ری‌برند کمپانی توییتر به X منجر به بروز دردسرهای بسیاری برای آنها شده است! براساس ادعای این آژانس، تغییر نام توییتر به X باعث ایجاد “جوّ رقابتی غیرمنصفانه و نقض قانون تریدمارک” شده است.

آژانس تبلیغاتی X در شکایت خود نوشته که از سال 2016 تاکنون تریدمارک و حق تجاری و اعتبار برند “X SOCIALMEDIA” را به‌نام خود ثبت کرده است. به گفته این آژانس، تا همین لحظه ضرر و زیان‌های مالی بی‌شماری بابت تصمیم کمپانی X Corp به آنها وارد شده است.

X
بخشی از شکایت آژانس تبلیغاتی X از شبکه اجتماعی X (توییتر سابق)

دردسر نام تجاری X برای ایلان ماسک

هنوز مشخص نیست که درنهایت شکایت قضایی این آژانس تبلیغاتی تا چه حد قوی و کارساز باشد. برند X به‌صورت کلی برند رایج و متداولی در بازار تکنولوژی و تبلیغات دیجیتال به‌حساب می‌آید و یکی از مقامات حقوقی مدعی شده “اشباع بودن بازار از برندهای مشابه X” کار را برای پیگیری‌های قضایی چه علیه ایلان ماسک و چه علیه دیگر شرکت‌ها، به‌شدت دشوار خواهد کرد.

زمانی‌که در تابستان سال میلادی جاری ایلان ماسک تصمیم به ری‌برند توییتر به X گرفت، زمزمه‌های مبنی بر پیش‌ آمدن چنین اتفاقی به گوش می‌خورد. براساس گزارشات جاش گربن، وکیل و متخصص نشان‌های تجاری، بیش از 900 برند تجاری شامل حرف X در مؤسسه تریدمارک آمریکا ثبت شده است که هرکدام از آنها در صنایع مختلفی مشغول به‌کار هستند.

مالکین این نشان‌های تجاری می‌توانند در صورت بروز تخلف از سمت دیگر برندها و ایجاد سردرگمی برای مشتریان، شکایت خود را به‌صورت قانونی ثبت کنند. راهکارهایی که برای جبران خسارت این تخلف‌ها صورت گرفته‌اند شامل جریمه و جزای نقدی و یا مسدود شدن دسترسی به این نشان‌های تجاری خواهد بود. نشان‌های تجاری با هدف حفظ هویت و نام یک برند، لوگو و شعار مربوط به آنها و هرگونه حق مالکیت معنوی ثبت می‌شوند.

همچنین، این شکایت ادعا کرده که از آنجایی‌که تبلیغات عمومی و بازاریابی مردمی پیرامون ری‌برند توییتر به X در مسیر تبدیل این شبکه اجتماعی به یک سوپراپلیکیشن (اپلیکیشن همه‌کاره) بوده است؛ این سوءتفاهم برای کاربرانِ این آژانس تبلیغاتی به‌وجود آمده که همه خدمات از این پس از طریق پلتفرم X (توییتر سابق) ارائه خواهد شد!
همین سردرگمی به‌وجود آمده در بازار منجر به کاهش شدید فروش و ضربه سنگینی به درآمد آژانس تبلیغاتی X شده است.

در بخش دیگری از این شکایت قید شده که آژانس تبلیغاتی X به‌منظور پایان دادن به این ماجراها، در ماه آگوست نامه قضایی “cease-and-desist” (قرار توقف و دستور قضایی منع فعالیت) را به کمپانی X Corp ارسال کرده، اما این کمپانی از پیروی کردن از این نامه قضایی نیز سرباز زده است.

مشاهده فایل کامل این شکایت قضایی

منبع: thevergetechcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array