به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، به گفته مدیرعامل X، لیندا یاکارینو، این شبکه اجتماعی در اوایل سال 2024 به سودآوری خواهد رسید.
یاکارینو در مصاحبه خود در رویداد Code Conference گفت: “حالا که مدتی‌ست مسئولیت مدیرعاملی X را پذیرفته‌ام و کاملاً غرق در کار شده‌ام؛ با توجه به تخمین‌های حساب‌شده می‌توانم بگویم به‌زودی و در اوایل سال 2024 به سودآوری خواهیم رسید.”

X

سودآوری X، رویایی دور از دسترس

چنین ادعایی برای X ادعای بسیار بزرگی است. این کمپانی در طی 13 سال فعالیت خود حتی یکبار هم نتوانسته به سودآوری سالانه برسد و هرسال برای حفظ ثبات مالی خود با مشکلات بسیاری روبه‌رو شده است. حالا با تصاحب این کمپانی توسط ایلان ماسک و تغییرات جنجالی هرروزه او، چنین هدفی حتی دورتر از گذشته هم به‌نظر می‌رسد.

اما این اولین باری نیست که یاکارینو چنین ادعایی دارد. از زمان روی‌کار آمدن او به‌عنوان مدیرعامل جدید، یاکارینو در مصاحبه‌های مختلف به این مسئله اشاره کرده است. در ماه آگوست در مصاحبه با شبکه CNBC یاکارینو ادعا کرده بود که “X به نقطه تعادل بسیار نزدیک است”، و همچنین در ماه جولای در یادداشت اختصاصی او به کارمندان قید شده بود که “X درحال سپری کردن رکوردی بی‌سابقه است”.

یاکارینو امروز در رویداد Code Conference اعلام کرد که “در طی 12 هفته اخیر، حدود 90% از 100 آژانس تبلیغاتی برتر به این پلتفرم بازگشته و فعالیت خود را از سر گرفته‌اند”.
این پلتفرم با تعدیل نیروهای گسترده و کاهش تعداد پرسنل از 8000 نفر به تنها 1500 نفر، صرفه‌جویی عظیمی در هزینه‌های خود کرده است. شایان ذکر است که هیچ‌یک از این 6500 نفر اخراج شده حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند! کمپانی X درحال حاضر درگیر چند پرونده قضایی و حقوقی به دلیل عدم پرداخت اجاره دفاتر کار خود نیز می‌باشد.

یاکارینو در مصاحبه امروز خود ادعا کرد که زمان صرف‌شده توسط کاربران در پلتفرم X از ماه ژوئن تاکنون افزایش چشمگیری داشته است. اما مجری این مصاحبه با اشاره به گزارشات اخیر، ادعاهای یاکارینو را رد کرد. براساس گزارشات آماری وبسایت Apptopia، در دوماه ابتدایی ری‌برند توییتر به X، تعداد دانلودهای اپلیکیشن این شبکه اجتماعی شاهد افتی 30 درصدی بوده است!

زمانی‌که مجری به کاهش تعداد کاربران فعال روزانه X اشاره کرد، فضای میان یاکارینو و او متشنج‌تر شد. مدیرعامل توییتر سابق از ابتدا با حالت دفاعی در این رویداد حضور یافته بود و در پاسخ به سؤالاتی که به عملکرد نزولی این پلتفرم اشاره داشتند؛ پاسخ‌های نسبتاً تندی داد.

کمپانی X هنوز با پیوستن به باشگاه کمپانی‌های 1 تریلیون دلاری در جهان فاصله بسیاری دارد؛ اما سخنان اخیر ایلان ماسک حاکی از آن هستند که او این احتمال را اصلاً دور از ذهن نمی‌داند! ماسک که سال گذشته کمپانی توییتر را به ارزش 44 میلیارد دلار خریداری کرده بود و در همین مدت ارزش آن را به کمتر از یک‌سوم کاهش داد؛ باور دارد که 1 تریلیون دلاری شدن ارزش کمپانی X اصلاً تصور دور از ذهنی نیست!

مدتی پس از این سخنان ماسک، یکی از سرمایه‌گذاران اصلی این شبکه اجتماعی، پیش‌بینی‌های دلگرم‌کننده و مثبتی درباره ارزش سهام خود داشت. به گفته او، این آمار حاکی از پایدار شدن اوضاع مالی و اقتصادی در پلتفرم تحت مدیریت ایلان ماسک است. مالک این کمپانی هفته گذشته اعلام کرده بود که ممکن است به‌زودی خدمات X برای همه کاربران پولی شود!

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array