به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی هوش مصنوعی مشهور OpenAI در روز چهارشنبه اعلام کرد که سم آلتمن مجدداً به‌عنوان مدیرعامل این مجموعه به جایگاه خود باز خواهد گشت. بدین‌ترتیب، 5 روز پرماجرا و پراسترس، سرشار از مذاکرات بی‌نتیجه و انتصاب‌های بی‌فایده در OpenAI به پایان رسید.

کمپانی هوش مصنوعی OpenAI که ارزشمندترین استارتاپ ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که برای بازگشت آلتمن به “توافق” رسیده‌اند. این استارتاپ همچنین قصد دارد اعضای هیئت‌مدیره خود را بازبینی و اصلاح کرده و چندین نفر از اعضا که مسبب این اخراج ناگهانی بودند را برکنار کند.

به گفته این استارتاپ، مدیرعامل‌ سابق Salesforce، بِرِت تیلور، وزیر خزانه‌داری سابق آمریکا، لری سیمرز و مؤسس کمپانی Quora، آدام دآنجلو از اعضای جدید این هیئت‌مدیره هستند. تیلور به‌عنوان رئیس این هیئت‌مدیره منصوب شده است.

OpenAI

کمپانی مایکروسافت که با سرمایه‌گذاری بیش از 11 میلیارد دلار، بزرگترین حامی مالی OpenAI محسوب می‌شود و حدود 49% از سهام این استارتاپ را در اختیار دارد؛ در برابر اخراج غیرمنتظره آلتمن شوکه شده بود. ساتیا نادلا، مدیرعامل این کمپانی موفق شد این بحران را به‌ بهترین نحو مدیریت کرده و سم آلتمن و گرگ بروکمن را در کوتاه‌ترین زمان به استخدام مایکروسافت درآورد.
بروکمن (یکی از مؤسسین و اعضای سابق هیئت‌مدیره OpenAI) و تعداد بی‌شماری از کارکنان این استارتاپ در اعتراض به این تصمیم عجیب از شغل‌های خود استعفا داده بودند. بروکن اعلام کرد که او هم همراه آلتمن به OpenAI باز خواهد گشت.

سم آلتمن

سم آلتمن در پاسخ به تصمیم جدید این استارتاپ در روز چهارشنبه با انتشار پست جدیدی در پلتفرم X نوشت:
“من عاشق OpenAI هستم و هرکاری که توی این چند روز گذشته کردم فقط در مسیر ادامه دادن این ماموریت مهم و درکنار هم نگه‌داشتن اعضای این تیم بوده. وقتی روز یکشنبه تصمیم گرفتم به مایکروسافت ملحق بشم، مشخص بود که بهترین گزینه برای تیم و برای من، همینه. با شکل گرفتن هیئت‌مدیره جدید و با حمایت ساتیا، از بازگشت خودم به OpenAI و ادامه همکاری با مایکروسافت خیلی خوشحالم”.

OpenAI

تغییرات چشمگیر در OpenAI

ساتیا نادلا، مدیرعامل کمپانی مایکروسافت هفته گذشته در واکنش به تصمیم اخراج ناگهانی سم آلتمن “ابزار یأس” کرده بود و گفته بود دیگر اجازه نخواهد داد که مایکروسافت در “موضع ضعف و غافلگیری” قرار بگیرد.
نادلا از تصمیمات پیرامون اصلاح و جایگزینی اعضای هیئت‌مدیره OpenAI استقبال کرده و گفته بود که به باور او، هم آلتمن و هم بروکمن نقش بسیار مهمی در پیشرفت و توسعه پروژه‌های پیش‌روی این استارتاپ دارند.

نادلا در مصاحبه تلویزینی اخیر خود اعلام کرده بود که هنوز هم امکان بازگشت آلتمن به OpenAI وجود دارد و حتی درصورت عدم بازگشت او، انتظار می‌رود که آلتمن و بروکمن زیر پرچم مایکروسافت مانند گذشته در پروژه‌های این کمپانی مشارکت و نظارت داشته باشند.

مایکروسافت


.
سرمایه‌گذاری در این استارتاپ هوش مصنوعی نه‌تنها برای غول بزرگی مانند مایکروسافت بلکه برای بسیاری از کسب‌وکارها در صنایع مختلف در سراسر جهان سرنوشت‌ساز بوده است.
رونمایی از چت‌بات ChatGPT باعث شد تا تکنولوژی هوش مصنوعی به‌صورت جهانی فراگیر شود و راه‌ و رسم کسب درآمد، ایجاد شغل، پروسه اداری، روش‌های آموزشی و بسیاری دیگر از کاربردها برای همیشه تغییر یابد.

امت شییر

امت شییر، که روز یکشنبه به‌عنوان مدیرعامل موقتی OpenAI منصوب شده بود، با انتشار پست جدیدی در X از تصمیم اعضای هیئت‌مدیره استقبال کرده و نوشت “از اینکه سهم خودش را در این اتفاق انجام داده و بخشی از راه‌حل بوده بسیار خوشحال است”. مسئولیت مدیریت این کمپانی به مدت 72 ساعت با امت شییر بوده است.

سم آلتمن

همچنین آلتمن از تلاش‌ها و مقاومت‌های تیم مدیریتی OpenAI، خصوصاً از اقدامات میرا موراتی (که به‌مدت 1 روز به‌عنوان مدیرعامل موقتی منصوب شده بود) تقدیر و تشکر ویژه کرد.

منبع: Tech Crunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array