به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کریس لارسن (Chris Larsen)، یکی از بنیانگذاران و رئیس اجرایی کمپانی ریپل (Ripple) روز 31 ژانویه (11 بهمن) گفت که حساب‌های شخصی وی هک شده است. این خبر ابتدا توسط زش ایکس‌بی‌تی (ZachXBT) کارآگاه آن‌چین گزارش شده بود. وی که در ابتدا تصور می‌کرد خود شرکت هک شده است، مبلغ سرقت شده در این حمله را حدود 213 میلیون واحد XRP برآورد کرده است که ارزش آن به چیزی در حدود 112.5 میلیون دلار می‌رسد.

بر اساس گزارش‌ها، پس از برداشت این وجوه، عامل یا عاملان حمله، از طریق حداقل شش صرافی مختلف اقدام به شستشوی XRPهای سرقتی کردند.

علیرغم اینکه به گفته لارسن مقامات قضایی مشغول بررسی پرونده بوده و کلیه حساب‌های مربوطه مسدود شده‌اند، هنوز مشخص نیست که آیا این وجوه تحت کنترل صرافی‌ها باقی می‌مانند یا هکرها موفق به برداشت آنها خواهند شد.

تبعات انتشار خبر هک شدن حساب‌های مدیرعامل ریپل

خبر این حمله هکری به سرعت پخش شد و متعاقب آن، قیمت رمزارز ریپل (XRP) کاهش یافت. با وجود بازگشت به سطوح قبلی، این روند نزولی در 24 ساعت گذشته با شدت ادامه یافته و این دارایی دیجیتال اکنون با 3.66 درصد کاهش روزانه، با قیمت 0.4923 دلار ترید می‌شود.

نمودار روزانه ریپل؛
نمودار روزانه ریپل؛ منبع: CoinMarketCap

در حالی که به نظر می‌رسد حساب‌های اصلی ریپل درگیر این حمله نبوده و وجوه هولدرهای ریپل (XRP) کاملاً ایمن هستند، این اتفاق می‌تواند به عنوان یکی از بزرگترین هک‌های مرتبط با بازار کریپتو از ابتدای سال 2024 در نظر گرفته شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array